redakcja | 19 października 2025, 19:10
Coroczne badania przeprowadzone przez SW Research podkreślają, że gry wideo to więcej niż tylko zabawa. Według raportu Różne twarze polskiego gracza 2025, gaming staje się coraz ważniejszym wsparciem w rozwoju kompetencji zawodowych oraz przygotowaniu do nowych wyzwań na rynku pracy.
Przeczytaj także:
Raport prezentowany przez HP Inc Polska zwraca szczególną uwagę na rosnącą rolę środowiska graczy biznesowych. Zawiera on również analizę zależności między graniem a światem biznesu oraz wpływem gamingowych doświadczeń na zdobywanie kompetencji przyszłości. Co istotne, w kontekście nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, gaming okazuje się pomocnym narzędziem umożliwiającym lepszą adaptację do zmian technologicznych.
Według najnowszych badań, coraz więcej osób wykorzystuje gry wideo jako formę nauki oraz rozwijania zdolności miękkich i technicznych potrzebnych w nowoczesnym środowisku pracy. Różne twarze polskiego gracza 2025 podkreślają, że takie doświadczenia mogą najlepiej przygotować użytkowników do pracy z innowacyjnymi narzędziami, w tym z AI.
„Gry wideo zmieniają się z czystej rozrywki w narzędzie wspierające rozwój zawodowy i kompetencje przyszłości” – wskazują autorzy raportu.
Te wyzwania i możliwości stanowią istotny element refleksji nad przyszłością rynku pracy, na którym coraz ważniejsze stają się umiejętności cyfrowe i adaptacyjność. Gaming, choć często postrzegany jedynie jako rozrywka, staje się więc narzędziem wspierającym te zmiany.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu