Konferencja dla twórców gier - GDC 2020 odbędzie się za jakiś czas, tymczasem organizatorzy udostępnili ciekawy raport oferując nam ciekawe informacje.
To najbardziej znana tego typu impreza na świecie, której skala i zainteresowanie jest olbrzymie. Nie jest to oczywiście E3, ale mowa tutaj o wielu typowo branżowych tematach, które zwyczajnie nie interesują wszystkich graczy.
Ci najbardziej zainteresowani statystykami oraz wyłapywaniem informacji, które mogą okazać się zaskakujące. Nie inaczej było tym razem, o czym można się zapoznać za sprawą specjalnego raportu.
Z niego możemy się zapoznać z takimi wskazaniami jak te mówiące o tym, że obecnie nad grami na PlayStation 5 pracuje 11% biorących udział, natomiast 9% na Xbox X. W chwili obecnej aż 56% twórców kieruje swoje tytuły na komputery osobiste, a 39% na urządzenia mobilne, za którymi idzie PS4 (25%) i XB1 (23%).
Podobnie sprawa ma się z kolejnymi tytułami, choć w tym wypadku na PS5 zmierzy 23% projektów i 17% na Xbox X. Stąd wiemy, że kolejne gry zmierzają w większej ilości na "Piątkę" niż "Czwórkę", co nie zachodzi u bezpośredniej konkurencji. Na Nintendo Switch zmierzy 19% propozycji, a na Google Stadia jedynie 8%.
W chwili obecnej deweloperzy są najmocniej zainteresowani następującymi platformami: komputerami osobistymi (50%), PlayStation 5 (38%), za którymi podążają Nintendo Switch (37%), urządzenia mobilne (34%) oraz dopiero Xbox X (25%).
Największe nadzieje dotyczącą rozszerzonej rzeczywistości, ale niewiele za nią kształtuje się wirtualna rzeczywistość. Jak widać jeszcze spora ilość społeczności twórców jest zainteresowana rozwojem tych technologii.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu