Ancestors to nowa gra strategiczna od polskiego studia Destructive Creations, które tym razem zabierze nas do czasów, gdy wojna była piekielnie brutalna.
W czasach gdy filmy starają się unikać krwi, przekleństw i innego typu rzeczy dla dorosłych, gry wciąż mają sporą swobodę w tym temacie. No względnie, ale ja teraz nie o tym. Niedawno zapowiedziane przez 1C Publishing, Ancestors od Destructive Creations (znanego dotychczas z Hatred oraz ISDefense) przykuło moją uwagę kilkoma ciekawymi cechami głównymi, które moim zdaniem mogą zainteresować naprawdę spore grono fanów strategii poszukujących czegoś świeżego. Najnowsza produkcja powstająca w Gliwicach ma szansę podbić serca graczy uwielbiających podchodzenie do rywalizacji w sposób kreatywny oraz przede wszystkim sprytny.
Twórcy szykują dla nas bardzo obszerną kampanię, w której wcielmy się w różnorodne frakcje. Każda z nich będzie miała postawione przed sobą cele, które na przestrzeni X i XII wieku przekształcą się w jedne z najbardziej pamiętnych bitew w historii. Kampania dla jednego gracza będzie naprawdę rozbudowana i starczy nam na zdecydowanie spory kawałek czasu. Z resztą tryb wieloosobowy to naprawdę duża dawka grania oraz kombinowania, ponieważ oferowane będą starcia samodzielne jak i w grupach, maksymalnie po trzech graczy (3 vs. 3). Destructive Creations postanowiło dodać naprawdę sporo systemów i wynikających z nich zmiennych, które znacząco zmieniają obraz pola bitwy. Świetnym przykładem będzie system dnia i nocy, który odmieni nasze pole widzenia (fog of war). Spore znaczenie mają mieć morela naszych wojaków, które mogą okazać się decydujące podczas starć z bardziej liczną armią.
Bardzo istotnym elementem będzie zarządzanie surowcami, które wcale nie będą nieskończone. Każda armia będzie ich potrzebować i bez wątpienia nie raz i nie dwa odczujemy ich brak. To kolejna sfera, w której potrzebne będzie nam odpowiednie podejmowanie decyzji i kontrolowanie ryzyka.
Gra będzie mocno oparta o historię, dzięki czemu ujrzymy prawdziwy obraz wojen dziejących się w tym okresie. Bez wątpienia poniższy zwiastun doskonale pozwala poczuć niepowtarzalną atmosferę wojen rozgrywanych w dużej mierze w średniowiecznej Europie.
Ancestors skierowane jest nie tylko na komputery osobiste, ale także na konsolę - Xbox One. Twórcy postanowili przeanalizować bezwzględny hit w tej materii, czyli Halo Wars, które doskonale poradziło sobie na padzie. Sterowanie będzie proste oraz intuicyjne, dzięki czemu nasza uwaga zostanie skierowana na wydarzenia na polu bitwy. Dodatkowym elementem będzie kamera, która ma oferować nam lepsze doświadczenia wprost z pola walki.
Grafika na przedstawionych grafikach prezentowała się naprawdę dobrze, co w trakcie targów można było obserwować nawet w goglach wirtualnej rzeczywistości. Bez względu na porę dnia odczuć można było średniowieczny klimat walk, które pochłaniały kolejne tereny, wioski i zwykłe ofiary. Niedawno ogłoszono, że muzykę oraz udźwiękowienie tworzyć będzie Adam Skorupa, którego kojarzyć możecie chociażby z serii Wiedźmin oraz Shadow Warriora 2.
Ancestors pojawi się na Gamescomie, gdzie dowiemy się trochę więcej na temat gry. Z pewnością watro śledzić kolejne ogłoszenia, ponieważ nowa gra Destructive Creations prezentuje się naprawdę obiecująco i może wciągnąć wielu z Was na długie godziny! Osobiście już w tej chwili mam chrapkę chwycić za pada i zobaczyć jak się to wszystko spisuje w rzeczywistej, własnej rozgrywce.
Ancestors ukaże się na PC Windows oraz na konsoli Xbox One w 2018 roku. Więcej informacji poznamy podczas tegorocznego Gamescomu.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
zapowiada się na naprawdę znakomitą i dynamiczną strategię, czekam z niecierpliwością.