Hearthstone- aktualizacja 6.1.3. w drodze!

lubiegrac news Hearthstone- aktualizacja 6.1.3. w drodze!
Hearthstone-  aktualizacja 6.1.3. w drodze!



John_Random | 29 września 2016, 16:00

Hearthstone podbił już miliony serc o czym świadczy popularność tej gry na Twitchu (obecnie w pierwszej piątce najczęściej oglądanych). Dlatego też Blizzard nie spoczywa na laurach i już niedługo otrzymamy całkiem nową aktualizację do ich karcianki. Co zmienia nadchodzący patch o numerze 6.1.3.? O tym za chwilę, najpierw jednak podsumujmy to jak wygląda sytuacja po wejściu ostatniego rozszerzenia.
 
Od czasu kiedy oficjalnej premiery dodatku Starzy Bogowie, gra zmieniła zasady tworzenia talii i trybów gry. Można grać w standardzie, w którym liczą się tylko karty z podstawowych i klasycznych zestawów, a także z rozszerzeń i przygód mających premierę w ciągu ostatnich 2 lat. Jest też tryb dziki, gdzie nie obowiązują nas wcześniej wymienione zasady, a każda karta jest grywalna. Blizzard oczywiście skupia się na balansie kart używanych w pierwszym trybie rozgrywki, ponieważ to w nim rozgrywane są turnieje, ale nie tylko. Drugi powód jest taki, że nowi gracze sięgają właśnie po te zestawy podczas pierwszych kroków z HS.

Warto też zwrócić uwagę na obecną metę, jaka panuje wśród graczy Hearthstone. Po wymienionych powyżej zmianach, które miały za zadanie upowszechnić bardziej złożone talie (np. typu control), dalej znaczna część graczy posługuje się prostszymi w zasadach i tańszymi w budowie deckami aggro. Dlatego też wiele kart które obecnie przejdzie zmianę, często możemy znaleźć właśnie w tych ostatnich.
 
Pierwsze zmiany przejdą karty szamana, a dokładniej Kruszyskalny oręż i Kiełzar totemmistrz. Pierwszej koszt many zostanie podniesiony z 1 do 2, ponieważ okazuje się zbyt tania jak na możliwość zadania aż 3 punktów obrażeń w jednej turze. Z kolei druga będzie przyzywać tylko totemy które zwykle otrzymujemy za pomocą mocy specjalnej. Kiedy Kiełzar przyzywał Totemicznego golema, lub Totem przepływu many często już w początkowej fazie pojedynku przechylał szalę zwycięstwa na stronę Thralla. 
 
 
 
Druga klasa, chociaż nie dotknięta tak mocno, to łowca i jego Zew Ostępów. Karta ta miała z założenia być idealna do wykorzystywania w tzw late game'ie, ponieważ Rexxar nigdy nie narzekał na zbyt duże ilości kart do rozgrywania przy maksymalnej ilości many. Jednocześnie Zew Ostępów okazał się zbyt silny jak w koszcie 8, dlatego też od aktualizacji jego jego użycie wyniesie 9. ( Czy to na początku, czy na końcu gry, Huffer zawsze boli).

Za to równie mocno jak szaman, zmiany odczuje również wojownik. Egzekucja pozwalająca zniszczyć rannego stronnika od teraz będzie kosztować 2 punkty many zamiast 1, z kolei karta szarży będzie kosztować 1 punkt many (wcześniej kosztowała 3), przy czym dany stronnik na którym jej użyjemy nie może atakować bohaterów w tej samej turze w którym padło zaklęcie. Zmiany w Egzekucji wynikają z posiadania przez klasę wojownika zbyt wielu kart typu removal, a szarża pozwalała taliom opartym na jednym combo w przeciągu jednej tury zwyciężyć pojedynek. (Żegnaj OTK Worgen!)
 
 
Ostatnie dwie karty, które czeka re-balans są już z kategorii neutralnych. Jest to Grubiański sierżant i Yogg-Saron. Sierżant będzie miał od teraz tylko 1 punkt ataku zamiast 2, co Blizzard uzasadnia tym, że jest to zbyt często wykorzystywana karta w agrro deckach, i pragną zawęzić możliwości jej wykorzystywania. Z kolei Yogg-Saron rzuca tyle zaklęć ile jego posiadacz sam wcześniej wyrzucił w czasie gry i nie przestawał ich rzucać do momentu gdy zgadzała się liczba zaklęć. Nie ważne czy jednocześnie sam siebie wyciszył, czy zadał sobie obrażenia, to czary były rzucane nieprzerwanie. Od tej pory Yogg gdy np. rzuci siebie zaklęciem kula ognia, zginie na miejscu, zamiast dokończyć rzucanie reszty zaklęć.
 
Co myślicie o nadchodzących zmianach? Dajcie znać w komentarzu. Według mnie Blizzard za bardzo na siłę chce zmienić mete w grze, gdzie zdecydowanie najczęściej używanymi taliami to aggro i mid-range. Myślę jednak, że problem Zamieci tkwi w tym, że możliwości rozgrywania  pojedynków bardziej skomplikowanymi deckami uniemożliwiają ich wysokie koszty, powodowane umieszczaniem w nich dużych ilości kart legendarnych.

Poniżej trailer ostatniej przygody jaka zawitała do Hs-a, czyli One night in Kharazan.:
 
 
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners