Panstasz i Ysbryd Games zapowiedziało swój projekt pod tytułem World of Horror, który ma się ukazać na konsolach Nintendo Switch, PlayStation 4 oraz na komputerach osobistych z systemami Windows, Mac i Linux w 2019 roku.
Produkcja ta jest komiksowym horrorem retro z elementami RPG. Akcja toczy się w latach 80 XX wieku gdzieś w małej nadmorskiej miejscowości. Jej mieszkańcy są terroryzowani przez jakieś obrzydliwe monstra, a w okolicach dochodzi do obrzydliwych serii tajemniczych morderstw. To początek złego w tej wiosce bo wszystko wskazuje, że może spełnić się przepowiednia, w której starożytne bóstwo obudzi się ze snu ześle zagładę.
Nie wcielimy się w bohatera w lśniącej zbroi i ot tak nie pokonamy całego zła. Klimat produkcji ma być mroczny i uderzający po płucach. My musimy pozostać przy zdrowych zmysłach i tak jak się da opóźnić nadejście końca świata poprzez rozwiązywanie zagadek kryminalno-paranormalnych. Rozgrywka jest dość ciekawa.
To połączenie wczesnych gier tekstowych i przygodowych. Historia rozgrywa się jakby na różnych planszach czy kartach. Autorzy określają swoją grę jako karcianą. Do dyspozycji mamy zaklęcia i różne przedmioty, a do tego dochodzą elementy RPG. To dzięki statystykom, które posiadają poszczególne postacie. Podczas rozgrywki będzie je można modyfikować i rozwijać, a to przełoży się na rozwój fabuły. Ta z kolei będzie się toczyła za sprawą przeszukiwania miejsc, zbierania poszlak i podejmowania decyzji, które mogą być ostateczne. Spotkamy także różne monstra do pokonania.
To tyle w skrócie. World of Horror inspirowane jest twórczością Junji Ito oraz H.P. Lovercrafta. Jak zapewniają autorzy gra nie jest typowym horrorem gdzie przerażać mają wyskakujące potwory zza węgła. Podczas rozgrywki mamy być przerażeni ale z powodu głębokiej i ciężkiej atmosfery wszech obecnej śmierci i zagłady, a to ma zapewnić 1-bitowy styl połączony z paletą różnych relacji, które mają przerażać nawet po odejściu od gry.
- Postanowiłem stworzyć coś, co pokaże, jak wrażliwe może być zdrowie psychiczne - powiedział Paweł Koźmiński, założyciel Panstasz. - Chcę, aby WORLD OF HORROR prześladował graczy w sposób, który wywołuje nieprzyjemne poczucie lęku, coś, co powoli buduje niepokój poprzez niesamowitą atmosferę. -
Twórcą scenariusza do gry jest Cassandra Khaw, która współpracowała przy Wastelands 3, Sunless Skies i She Remembered Caterpillars, a także jest autorem noweli Hammers on Bone.
World of Horror będzie dostępny podczas premiery tylko w języku angielskim, ale z czasem mają być dodawane kolejne lokalizacje.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Tak sztucznie narysowane klimaty sprawiają, że chyba bym sie nie bal bo nie da sie w nie wczuć.