redakcja | 2 października 2025, 15:00
W grze I Mother, stworzonej przez jednoosobowe studio HellYeah! i wydanej przez indie.io, przenosimy się do czasów, gdy nie istniała jeszcze mowa ani pismo. Gracz steruje neandertalką, która utknęła z dala od swojej grupy i musi odnaleźć drogę do domu, posługując się jedynie symbolami inspirowanymi badaniami paleoantropologicznymi Genevieve von Petzinger. To właśnie na tych znakach opiera się specyficzny sposób komunikacji z graczem, bez słów czy napisów.
Przeczytaj także:
W I Mother działania bohaterki i gracza wspierają naturalne zmysły – wzrok, słuch, dotyk i pamięć. Zamiast tradycyjnej mapy, narracja opiera się na obserwacji, skojarzeniach i odczytywaniu emocji poprzez gesty i dźwięki. Gracz uczy się interpretować symbole i doświadcza świata z perspektywy neandertalki – unika drapieżników, buduje schronienia i stara się przetrwać w niebezpiecznym środowisku.
Nietypowy system nawigacji przypomina techniki mapowania umysłu, gdzie głównym przewodnikiem jest pamięć i spostrzegawczość zamiast klasycznych wskaźników. Gra wykorzystuje również motyw snów – te fragmenty są metaforycznym odzwierciedleniem codziennych doświadczeń i czasem oferują dodatkowe, interaktywne wyzwania. Całość dopełnia mroczna, ambientowa ścieżka dźwiękowa autorstwa Paleowolf, łącząca tribalowe bębny z pradawnymi instrumentami i wokalami, co potęguje atmosferę surowego, pierwotnego świata.
I Mother ukaże się na PC za pośrednictwem Steam w cenie około 74 zł (14,99 USD) i będzie dostępna od 22 października 2025 z 20% zniżką na premierę.
Za produkcją stoi Adam Buczek, znany polski twórca działający w Kyoto, który wcześniej współpracował m.in. z Xbox i prowadził własne studio. Jego prace zdobywały nagrody, a I Mother została wyróżniona złotym medalem na INDIGO Design Awards. Za wsparcie wydawnicze odpowiada indie.io – zespół ekspertów pomagający niezależnym deweloperom z całego świata.
„Znalazłem w badaniach Genevieve surowy materiał na język symboli, który pozwoli bohaterce mówić nie przez dialog czy napisy, lecz poprzez wspólne doświadczenia” – mówi Adam Buczek, twórca gry.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu