redakcja | 22 października 2025, 19:00
Premiera I Mother odbyła się właśnie na PC poprzez platformę Steam. Tytuł autorstwa jednoosobowego studia Hell Yeah! oraz wydany przez indie.io prowadzi graczy w czasy prehistorii, gdzie świat nie znał słów ani technologii, lecz rządziły symbole i uczucia.
Przeczytaj także:
W I Mother wcielamy się w kobietę neandertalską, która zagubiona musi szukać drogi powrotnej do domu w świecie pozbawionym języka. Gra inspiruje się badaniami paleoantropolożki Genevieve von Petzinger i sięga do autentycznych prehistorycznych symboli, które tworzyły fundamenty wczesnej komunikacji człowieka. Wszystko odbywa się bez explicite języka – tutaj gracz sam interpretuje gesty, dźwięki i rysunki, tworząc własne znaczenia i dialog z otoczeniem.
Mechanika opiera się na rozwoju osobistych powiązań z protagoniską i otoczeniem. Bez map czy instrukcji, nawigacja opiera się na zmysłach i technikach znanych z prawdziwego mapowania myśli. Bohaterka uczy się przez obserwację i doświadczenia, a jej emocjonalna siła rośnie dzięki konfrontacjom z wizjami i koszmarami. Atmosferę dopełnia muzyka inspirowana rytuałami plemiennymi oraz efektami dźwiękowymi natury.
Oryginalność gry polega również na braku jednoznacznych mechanik i narracji – każdy gracz może opowiedzieć inną historię i doświadczyć odmiennego przebiegu wydarzeń. Dla bardziej dociekliwych przygotowano wyzwania w postaci Prehistoric Trials, które umożliwiają odkrycie prawdziwych prehistorycznych dzieł sztuki ukrytych w jaskiniach.
Za I Mother stoi Adam Buczek, który po pracy w Xbox i prowadzeniu własnego studia zdecydował się na samodzielne tworzenie ciekawych, niekonwencjonalnych gier. Ten jednoosobowy projekt zdobył już ważne nagrody, w tym złoto na INDIGO Design Awards.
I Mother dostępne jest na Steamie w cenie około 70 zł (14,99 USD) z 20% rabatem na start. To niecodzienna propozycja dla tych, którzy chcą doświadczyć prehistorii i poczuć, jak wyglądały początki ludzkiej komunikacji – bez jednego słowa, a mimo to pełne emocji i symboliki.
„Jest to gra, która uczy, nie wykładając zasad wprost. Wchłaniasz początki ludzkiej komunikacji, grając, badając i odczuwając.” – Genevieve von Petzinger, paleoantropolożka
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu