10 października to Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wydawca gier niezależnych Fat Dog Games pragnie zaprezentować graczom film prezentujący rozgrywkę w narracyjnym Indygo.
Projekt, który mieliśmy okazję już wiele razy prezentować wam na łamach naszego serwisu, choćby przy okazjitegorocznego Pyrkonu, czy prezentacjidarmowego E-booka z gry, jest dziełem niezależnego Pigmentum Game Studio i tak jak już zapewne wiecie z naszych poprzednich artykułów, porusza bardzo istotny problem izolacji, związanej z postępującą depresją.
Akcja gry rozgrywa się tylko w jednym pomieszczeniu, pracowni malarskiej naszego protagonisty, artysty malarza, którzy cierpi na stany depresyjne, które uniemożliwiają mu kontakt ze światem zewnętrznym. Oparciem dla niego jest kochająca go partnerka życiowa, Anna. Indygo pozwala graczom, dzięki wyborom jakie dokonują na przeciwdziałanie stygmatyzacji, która dotyka osoby borykające się z tą coraz bardziej popularną chorobą.
Pigmentum Game Studio zmierzyło się w swoim projekcie z problemem, które dotyka 300 milionów ludzi na całym świecie, zaburzając ich funkcjonowanie, zarówno w rodzinie, jak i poza nią. Depresja mylona jest często ze zmianami nastrojów, które są zjawiskiem naturalnym i niestety często mylnie diagnozowana, będąc zarazem jednym z powodów samobójstw. Wiele ludzi zmagających się z depresją nadal nie otrzymuje potrzebnej pomocy i opieki medycznej, choć medycyna dysponuje obecnie środkami pozwalającym skutecznie walczyć z tą chorobą.
Indygo, narracyjna gra z elementami przygodówki i point & click, próbuje przybliżyć ludziom problem depresji, pozwalając spojrzeć na tę chorobą oczami zmagającej się z nią osoby, oferując kilka możliwych zakończeń, zależnych od tego jakie decyzje i wybory podejmiemy, włączając w te nawet najmniejsze. Gra przeszła konsultację z psychologami, psychiatrami oraz osobami cierpiącymi na to zaburzenie.
Indygo, to nie tylko ważny społecznie temat, ale niezwykły klimat i bardzo charakterystyczna grafika zaprojektowana przez studentów Akademii Sztuk Pięknych oraz oryginalna ścieżka dźwiękowa.
Projekt zadebiutuje na platformie dystrybucji cyfrowej 24 października.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Ciekawe czy tworzył ktoś tą grę właśnie posiadając depresję...