Firma Intel wykonała niezwykle ciekawe badanie w Polsce, którego wyniki ukazują nam skalę tak zwanego silver gamingu. Kto należy do tego grona?
Gigant branży sprzętowej wykonał interesujące badania, w wyniku których otrzymaliśmy szereg ciekawych danych dotyczących zjawiska silver gamingu, mowa jest tutaj o grupie graczy w wieku 55+.
Jak się okazuje w Polsce jest to aż 15% całej społeczności graczy! Liczba ta jest naprawdę spora, a pośród tej grupy zauważalne jest także to, że aż 58% z nich to nasze drogie panie. Przedstawicielki grona silver gaming stanowią 25% kobiet w ogóle.
Gracze w tym segmencie najczęściej spędzają do 14 godzin na swoje hobby, które sympatią darzy aż 70% z nich. Pozostała grupa ceni sobie gry ze względu na możliwość treningu zręczności oraz relaksu.
Gry logiczne i edukacyjne dominują wśród przedstawicieli silver gamingu, za nimi znajdują się przygodówki, a tuż za nimi znalazły się jeszcze gry sportowe, wyścigowe oraz strzelanki.
Poza schematy wybijają się jednak niektóre serie. 25% sprawdziło serię Wiedźmin, 22% The Sims, a kolejną pozycję zajmuje inna marka Electronic Arts, czyli cykl FIFA.
O legendarnym Pasjansie wspomina jedynie 8% graczy, co jest rezultatem uzyskamy także przez Minecrafta oraz sieciowy hit w postaci World of Tanks. Zauważyć jednak należy, że najwięcej czasu spędzają z grami dla pojedynczego gracza.
31% silver gamerów uznaje gry za swoje hobby, a 26% z nich zajmuje się także oglądaniem e-sportowych rozgrywek. Ponadto 19% z nich regularnie ogląda także influencerów gamingowych.
- Od zawsze uważaliśmy, że granie jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, a w tym trudnym okresie kwarantanny coraz więcej osób sięga po taką rozrywkę. Osoby 55+ to rosnąca grupa konsumentów i ciekawa szansa dla branży produkcji gier komputerowych - powiedziała Anna Kaźmierczak, Consumer Sales Director North East EMEA w Intel.
Badanie przeprowadzono w styczniu 2020 roku na zlecenie firmy Intel i opracowane przez firmę badawczą Nielsen metodologią Omnibus oraz Cawi na łącznej próbie 1300 respondentów w tym analizując próbę tzw. silver gaming (N=78).
*Raport opowiada o grupie nazwanej graczami, którzy grają na komputerze, laptopie lub konsoli co najmniej raz w tygodniu
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu