Intel wykonał interesujące badanie dotyczące tak zwanego silver gamingu. Czym jest? Jakie są wyniki badania?

lubiegrac news Intel wykonał interesujące badanie dotyczące tak zwanego
Intel wykonał interesujące badanie dotyczące tak zwanego silver gamingu. Czym jest? Jakie są wyniki badania?



Tamer Adas | 9 czerwca 2020, 15:15

Firma Intel wykonała niezwykle ciekawe badanie w Polsce, którego wyniki ukazują nam skalę tak zwanego silver gamingu. Kto należy do tego grona?
 
Gigant branży sprzętowej wykonał interesujące badania, w wyniku których otrzymaliśmy szereg ciekawych danych dotyczących zjawiska silver gamingu, mowa jest tutaj o grupie graczy w wieku 55+.
 
Jak się okazuje w Polsce jest to aż 15% całej społeczności graczy! Liczba ta jest naprawdę spora, a pośród tej grupy zauważalne jest także to, że aż 58% z nich to nasze drogie panie. Przedstawicielki grona silver gaming stanowią 25% kobiet w ogóle.
 
Gracze w tym segmencie najczęściej spędzają do 14 godzin na swoje hobby, które sympatią darzy aż 70% z nich. Pozostała grupa ceni sobie gry ze względu na możliwość treningu zręczności oraz relaksu.
 
Gry logiczne i edukacyjne dominują wśród przedstawicieli silver gamingu, za nimi znajdują się przygodówki, a tuż za nimi znalazły się jeszcze gry sportowe, wyścigowe oraz strzelanki.
 
badanie_2
 
Poza schematy wybijają się jednak niektóre serie. 25% sprawdziło serię Wiedźmin, 22% The Sims, a kolejną pozycję zajmuje inna marka Electronic Arts, czyli cykl FIFA
 
O legendarnym Pasjansie wspomina jedynie 8% graczy, co jest rezultatem uzyskamy także przez Minecrafta oraz sieciowy hit w postaci World of Tanks. Zauważyć jednak należy, że najwięcej czasu spędzają z grami dla pojedynczego gracza.
 
31% silver gamerów uznaje gry za swoje hobby, a 26% z nich zajmuje się także oglądaniem e-sportowych rozgrywek. Ponadto 19% z nich regularnie ogląda także influencerów gamingowych.
 
- Od zawsze uważaliśmy, że granie jest dla wszystkich, niezależnie od wieku, a w tym trudnym okresie kwarantanny coraz więcej osób sięga po taką rozrywkę. Osoby 55+ to rosnąca grupa konsumentów i ciekawa szansa dla branży produkcji gier komputerowych - powiedziała Anna Kaźmierczak, Consumer Sales Director North East EMEA w Intel.
 
Badanie przeprowadzono w styczniu 2020 roku na zlecenie firmy Intel i opracowane przez firmę badawczą Nielsen metodologią Omnibus oraz Cawi na łącznej próbie 1300 respondentów w tym analizując próbę tzw. silver gaming (N=78).
 
*Raport opowiada o grupie nazwanej graczami, którzy grają na komputerze, laptopie lub konsoli co najmniej raz w tygodniu 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

1234
Tagi: intel, wyniki, gracze,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners