Intel potwierdza poprawkę na problemy z niestabilnością procesorów

lubiegrac newsy hardware Intel potwierdza poprawkę na problemy z niestabilnością procesorów
Intel potwierdza poprawkę na problemy z niestabilnością procesorów



redaktor | 27 lipca 2024, 12:00

Na początku tygodnia wydawało się, że Intel zbliża się do rozwiązania problemów z niestabilnością procesorów desktopowych. Firma potwierdziła, że w połowie sierpnia pojawi się poprawka, która powinna rozwiązać „główną przyczynę” narażenia na podwyższone napięcie. Jednak jeśli Twój procesor Intel Core 13. lub 14. generacji już się zawiesza, ta poprawka prawdopodobnie go nie naprawi. css

Cytując nieznane źródła, Tom’s Hardware informuje, że każde uszkodzenie procesora jest nieodwracalne, a rzecznik Intela nie zaprzeczył temu. Intel jest „pewien”, że poprawka zapobiegnie problemowi na przyszłość. (Jako kolejny środek zapobiegawczy, należy jak najszybciej zaktualizować BIOS płyty głównej). Jeśli jednak Twój uszkodzony procesor jest już uszkodzony, najlepszą opcją jest jego wymiana, zamiast dostosowywania ustawień BIOS w celu złagodzenia problemów.

Intel potwierdza również, że zbyt wysokie napięcia nie są jedyną przyczyną awarii tych układów. Rzecznik Intela, Thomas Hannaford, potwierdził, że to główna przyczyna, ale firma wciąż prowadzi dochodzenie. Menedżer społeczności Intel, Lex Hoyos, ujawnił również, że niektóre raporty o niestabilności można przypisać problemowi z utlenianiem w procesie produkcyjnym, który został rozwiązany w ubiegłym roku.

„Czy Intel wycofa te procesory? Przedłuży ich gwarancję? Wymieni je bez zadawania pytań? Wstrzyma sprzedaż jak AMD zrobiło to ze swoimi Ryzen 9000? Zidentyfikuje wadliwe partie z defektem produkcyjnym?”

The Verge zapytało  Intela o te kwestie i odpowiedzi nie są zbyt pocieszające.

Dlaczego te procesory są nadal w sprzedaży bez przedłużonej gwarancji?

Intel nie wstrzymał sprzedaży ani nie wycofał żadnego zapasu. Firma nie komentuje obecnie, czy i jak może przedłużyć swoją gwarancję. Nie podzieliła się również szacunkami, ile procesorów może być nieodwracalnie uszkodzonych i nie wyjaśniła, dlaczego kontynuuje sprzedaż tych procesorów przed jakąkolwiek poprawką.

Ile procesorów Intel szacuje, że może być nieodwracalnie uszkodzonych przez te problemy?

Procesory desktopowe Intel Core 13. i 14. generacji z podstawową mocą 65W lub wyższą – w tym warianty K/KF/KS i nie-K o mocy 65W – mogą być dotknięte problemem z podwyższonymi napięciami. Jednak nie oznacza to, że wszystkie wymienione procesory są (lub będą) dotknięte tym problemem.

Czy Intel wycofa te procesory?

Nie.

Czy Intel ostrzeże nabywców tych procesorów o objawach lub o konieczności aktualizacji?

Intel planuje wydać produkcyjną aktualizację mikrokodu dla klientów OEM/ODM do połowy sierpnia lub wcześniej i podzieli się dodatkowymi szczegółami na temat poprawki mikrokodu w tym czasie.

Czy Intel wstrzymał sprzedaż i/lub przeprowadził jakiekolwiek wycofania zapasów kanałowych podczas weryfikacji aktualizacji?

Nie.

Czy Intel przewiduje, że poprawka będzie skuteczna dla procesorów, które są już w użyciu, ale jeszcze nie doświadczają objawów (czyli niewidoczne uszkodzenia)?

Intel jest pewny, że poprawka mikrokodu będzie skutecznym rozwiązaniem zapobiegawczym dla procesorów już w użyciu, chociaż weryfikacja nadal trwa, aby upewnić się, że zgłoszone scenariusze niestabilności dotyczące procesorów desktopowych Core 13. i 14. generacji są rozwiązane.

Co mogą zrobić klienci, aby spowolnić lub zatrzymać degradację przed aktualizacją mikrokodu?

Intel zaleca, aby użytkownicy trzymali się domyślnych ustawień Intela na swoich procesorach desktopowych i upewnili się, że ich BIOS jest aktualny. Po wydaniu poprawki mikrokodu zalecamy użytkownikom sprawdzenie dostępnych aktualizacji BIOS.

Czy Intel podzieli się konkretnymi datami produkcji i zakresami numerów seryjnych dla procesorów z problemem utleniania, aby firmy mogły selektywnie wymieniać wadliwe jednostki?

Intel zapewnia, że klienci, którzy doświadczają problemów z niestabilnością swoich procesorów desktopowych 13. lub 14. generacji, mogą skontaktować się z obsługą klienta Intela w celu uzyskania dalszej pomocy. Jeśli odmówiono Ci wymiany RMA, skontaktuj się ponownie z obsługą klienta Intela.

Przeczytaj także:


 

Na koniec, oto video Robeytecha, które Intel poleca Redditorom, aby pomóc im zidentyfikować, czy ich procesor ma problem. Intel bada również inne sposoby identyfikacji tego problemu.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: https://www.theverge.com

Tagi: intel,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners