Iron VR, spółka zależna od Carbon Studio zapowiedziała, że planuje na przyszły rok debiut na parkiecie NewConnect, rozpoczynając przygotowania.
Rodzima spółka mająca się zająć produkcją kilku gier na gogle wirtualnej rzeczywistości zapowiedziała, że chce w 2021 roku zagościć na parkietach giełdy NewConnect, gdzie w chwili obecnej znajduje się jej córka matka Carbon Studio.
Powstałe w styczniu studio nastawione będzie na mniejsze produkcje, na własnych markach, jednocześnie prowadząc działalność portingową tytułów innych producentów oraz wydawców, takich jak chociażby Movie Games (dysponuje 10% akcji w Iron VR), z którym firma podpisała umowę o ścisłej współpracy.
Szczegóły emisji będą znane za pewien czas, całość ma zostać przeprowadzona poprzez platformę CrowdConnect.pl w 2020 roku, w czym wsparciem będzie Dom Maklerski INC SA.
- Ze względu na dynamicznie rozwijający się rynek wirtualnej rzeczywistości, planujemy w przyszłym roku dołączenie Iron VR do grona spółek notowanych na NewConnect, aby podnieść wiarygodność spółki w oczach inwestorów, kontrahentów i przyszłych partnerów biznesowych. Wcześniej jednak przeprowadzimy emisję akcji spółki, która ma nam pomóc w dynamicznym rozwoju firmy. Emisja odbędzie się już niebawem. – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio.
– W przyszłym roku zamierzamy także przenieść notowania akcji Carbon Studio z NewConnect na GPW. Niewątpliwie 2021 rok będzie dla nas przełomowy. – mówi Karolina Koszuta. – Dodatkowo, jako Iron VR, liczymy na doświadczenie rynkowe Carbon Studio, które mam nadzieję pomoże spółce w płynnym procesie wejścia na parkiet. Zdradzę też, że w Iron będziemy wykorzystywać technologię Aurelius, którą używamy przy pracach Carbona. Ma ona na celu przyspieszyć pracę nad projektami studia. – dodaje.
– Współpraca z Movie Games jest zgodna z założoną przez nas strategią, polegającą na pozyskiwaniu zewnętrznych gier. Projekty naszego partnera pozwolą nam tworzyć gry VR na sprawdzonych i uznanych tytułach, które powstały na klasycznym rynku PC-owym. Wkrótce przedstawimy tytuły, nad którymi będziemy pracować. – komentuje Koszuta.
– Działalność spółki jest i będzie finansowana ze środków pochodzących od zewnętrznych partnerów – mówi Karolina Koszuta. – Natomiast nadal zachowujemy pełną kontrolę nad firmą. Carbon Studio posiada 43,9 proc. akcji Iron VR, a udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy wynosi 61 proc. –
– Wraz z pojawieniem się OQ2 spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Nasze produkcje będą gotowe do obsługi nowego sprzętu VR. – dodaje Caban.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu