Jak duża jest skala gamingu w Polsce? Przeprowadzono badania...

lubiegrac news Jak duża jest skala gamingu w Polsce? Przeprowadzono badania...
Jak duża jest skala gamingu w Polsce? Przeprowadzono badania...



Tamer Adas | 3 listopada 2019, 21:00

Agencja Smartscope zorganizowała za zlecenie RTV EURO AGD badania dotyczące tego jak wielka jest skala gamingu i zainteresowania ich w Polsce.
 
Dotychczas wiele osób uważało, że gracze to bardzo mała mniejszość, która nie jest tak widoczna jak chociażby społeczność czytelnicza czy filmowo-serialowa. W każdym bądź razie popularna sieć marketów postanowiła zbadać o jakiej ilości ludzi możemy potencjalnie mówić. 
 
Regularnie graniem interesuje się 22 procent ludzi, natomiast 37 deklaruje, że sporadyczne poszukuje informacji, choć wyraźnie dostrzegalny jest wzrostu obu wartości. Wyniki wskazują, że możemy mówić tym wypadku zróżnicowanej wiekowo grupie, przy czym największy udział mają dorosłe osoby pracujące czynnie zawodowo.
 
Co ciekawe największy wpływ przy wyborze stanowi rekomendacja (33 proc. badanych) i ceną (22 proc), zdecydowanie bardziej gracze preferują zakup pełnej wersji i pełnych pakietów (54%) aniżeli stawiać na zakup jak najtańszej wersji z możliwością późniejszego zakupienia dodatków (25%). Aż 81% wskazało, że wydało na ten cel mniej niż 300 złotych, co powinno coś powiedzieć wydawcom.
 
 
Aż 68% osób wskazało, że planuje wkrótce zakup nowego urządzenia lub akcesoria, a 24% ograniczy się do peryferiów typu fotele, słuchawki, klawiatury i myszki.
 
Gracze wskazali, że najczęściej poza grami zajmują się oglądaniem telewizji (59 proc.), seriali (44 proc.) i treści na platformach wideo (42 proc.), także biorąc udział w spotkaniach z przyjaciółmi i spędzając czas na czytaniu książek (po 54 proc.). Dużo czasu społeczność poświęca czas także na jeździe na rowerze (51 proc.), bieganiu (32 proc,) i na treningu na siłownię (25 proc.).
 
W roku 2018 największą grupę graczy, bo aż 61 proc., stanowiły osoby między 25. a 44. rokiem życia, często wykształceni pracownicy etatowi – komentuje Marcin Hajek, szef Działu Gaming w RTV EURO AGD. 
 
– Polski rynek gier elektronicznych jest już dość dobrze rozwinięty, choć wydatki na gaming w porównaniu do budżetów domowych są wciąż istotnie niższe niż w krajach zachodnich. Ciekawe jest to, że w Polsce dominuje sprzedaż gier pudełkowych, podczas gdy na Zachodzie gracze przekonali się już do wersji cyfrowych, kupowanych np. na platformie cyfrowej lub w postaci kart przedpłaconych, i one stanowią ponad połowę ogólnej sprzedażydodaje Marcin Hajek, szef Działu Gaming w RTV EURO AGD.
 
Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope we wrześniu 2019 r. na panelu internetowym na próbie 553 osób.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa, fot. Photo by Mark Cruz on Unsplash

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners