Jak może wyglądać przyszłość internetu i cyfrowej rozgrywki?

lubiegrac news Jak może wyglądać przyszłość internetu i cyfrowej rozgrywki?
Jak może wyglądać przyszłość internetu i cyfrowej rozgrywki?



Tamer Adas | 19 października 2018, 20:05

UPC Polska i infuture hatalska foresight institute przedstawiły raport "Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC". Jak może prezentować się przyszłość cyfrowej rozgrywki?
 
Niedawno firma UPC Polska wraz z infuture hatalska foresight institute ogłosiły i zaprezentowały raport dotyczący przyszłości internetu, który wraz z gigabitowymi prędkościami będzie kształtował cyfrową rozgrywkę i jej rozwój. Warto przyjrzeć się analizie i wnioskom, ponieważ coraz głośniej w branży mówi się o streamingu gier, a co za tym idzie warto już w tej chwili myśleć o bardzo szybkim łączu. 
 
Zgodnie z materiałami możemy się dowiedzieć, że nowe możliwości obejmą nie tylko znaną nam rozgrywkę, ale także takie sfery jak opieka zdrowotna, edukacja czy turystyka. 57% polskich internautów oczekuje, że rozwój gigabitowych technologii zmieni obszary oraz formy korzystania z sieci przy wielu czynnościach oraz w wielu branżach. 
 
Sporo uwagi poświęca się także zupełnie nowym technologiom pokroju wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, które mają wpływać także na komunikację i kształtowanie się relacji międzyludzkich. Potwierdza to aż 43% uczestników, którzy mieli kontakt z AR oraz VR i oczekują spopularyzowania się tychże technologii. 
 
 
Podstawą sukcesu gigabitowego internetu będą giga aplikacje, które korzystają już w tej chwili z zaawansowanej technologi dotykowych oraz ze sztucznej inteligencji. Zapomnieć nie można także o haptycznych rozwiązaniach i zwiększeniu się poziomu odbierania doświadczeń na bazie personalizacji oraz synestezji oczekiwań. Jakie obszary zostaną objęte?
 
  • Immersive world (zanurzenie w świecie równoległym) – technologie i rozwiązania mające umożliwić oglądanie treści wideo w tzw. zanurzeniu. Coraz większe ekrany wokół nas, wysoka jakość treści i dostępność zaawansowanych urządzeń umożliwiają życie w dwóch światach (realnym i wirtualnym). Współcześni gracze mogą stać się częścią świata, w którym mogą prowadzić wirtualne życie.
 
  • Human inter(net)action (interakcje międzyludzkie) – technologie haptyczne (dotykowe) – W odpowiedzi na zapotrzebowanie na doświadczenia angażujące wiele zmysłów na raz, na rynku istnieje coraz więcej rozwiązań pozwalających na odczuwanie czyjegoś dotyku pomimo braku bezpośredniego kontaktu fizycznego (takie jak aplikacja Kissenger do przesyłania wirtualnych pocałunków, która wykorzystuje wibracje wysyłane w czasie rzeczywistym);
 
  • Digital well-being (cyfrowe dobre samopoczucie) – technologie, które wykorzystują zmysł dotyku, umożliwią poprawę zdrowia psychicznego i samopoczucia ludzi. Dzięki wykorzystaniu rzeczywistości rozszerzonej możliwe jest budowanie pozytywnych nawyków, na przykład mycia zębów u dzieci. Wirtualna rzeczywistość wykorzystywana w aplikacjach może z kolei umożliwić medytację w wirtualnym ogrodzie Zen lub walkę z lękami i fobiami;
 
  • Unlimited knowledge (nieograniczone zasoby wiedzy) – rozwiązania oparte na nowych technologiach, które umożliwiają użytkownikowi zaangażowanie się w doświadczenie, stając się nowym sposobem uczenia się. Już dziś aplikacje oparte na rozszerzonej lub wirtualnej rzeczywistości pozwalają nam dotykać pierwiastków chemicznych lub spacerować po mieście sprzed 400 lat, a studentom medycyny przeprowadzać próbne operacje.
 
  • Digital journey (cyfrowa podróż) – technologie, które sprawią, że fizyczne ograniczenia nie będą już przeszkodą w podróżowaniu po całym świecie. Są one wykorzystywane, na przykład przez biura podróży, które – dzięki technologiom VR – są w stanie pokazać miejsce wypoczynku, które klient planuje wybrać.
 
  • Connected culture (zintegrowana kultura) – aplikacje, dzięki którym widz nie jest już tylko pasywnym odbiorcą, ale doświadcza kultury swoimi zmysłami. Dzisiejsze teatry, koncerty i opery przenoszą się ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Doskonałym przykładem jest projekt Welsh National Opera i EWIND VR (firmy technologicznej) przedstawiający Madame Butterfly i Czarodziejski Flet w sposób umożliwiający interakcję i uczestnictwo widowni w spektaklach. Za pomocą okularów VR widzowie mogą wchodzić w interakcję ze zwierzętami, jak robił to Tamino z Czarodziejskiego Fletu, czy delektować się wykonaniem arii “Un bel dì vedremo” z Madame Butterfly.
 
- Raport “Giga Entertainment. Przyszłość rozrywki w dobie gigabitowego internetu, AI, IoT oraz MEC” potwierdza, że internet gigabitowy napędza rozwój cyfrowej rozrywki i rozpoczyna erę nowych możliwości dla użytkowników. Czy to na urządzeniach stacjonarnych, czy przenośnych, w każdym miejscu i w każdej chwili, czy w usługach na żądanie i w jakości HD, superszybki internet ogrywa kluczową rolę w zapewnianiu satysfakcji klientom i przenoszeniu doświadczeń cyfrowych na wyższy poziom. W UPC mamy wszystko, co jest do tego konieczne - od światłowodowych sieci gigabitowych po pełne zaangażowanie w inwestycje pozwalające rozwijać ofertę i jakość usług, nadając nowe znaczenie rozrywce, edukacji, komunikacji i kreacji. - stwierdził Robert Redeleanu, Prezes UPC Polska.
 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja Prasowa

Tagi: raport,
Komentarze [1]:
avatar TOM3K
dodano: 2018-12-07 16:13:27

Super jakby tak kolorowo bloki pomalowac i ulice z roznymi polskimi motywami. Brawo.

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners