Dziś wystartuje Jesienny Festiwal Gier Steam, za sprawą którego gracze będą się mogli zapoznać z czterema tytułami polskiego studia Pyramid Games.
Podczas ładnej, tegorocznej jesieni nie brakuje okazji do zabawy, jednakże być może zdecyduje się pozostać w domu, gdzie już od dziś czekają na Was liczne atrakcje, związane z Jesiennym Festiwalem Gier Steam.
Podczas nadchodzącego wirtualnego wydarzenia będzie się można zapoznać z wieloma tytułami powstającymi na co dzień w Polsce. Tak, ponownie nie zabraknie naszych towarów eksportowych ;)
Polskie studio Pyramid Games S.A. zdecydowało się przygotować wielką niespodziankę w postaci grywalnych i ulepszonych wersji demonstracyjnych gier Occupy Mars, Dinosaur Fossil Hunter, Castle Flipper, ZooKeeper i Farming Life.
Kontynuując nasz cykl wywiadów, zapraszamy Was do nowego, krótkiego wywiadu z Panem Jackiem Wyszyńskim, prezesem Pyramid Games, obecnego od tego roku na NewConnect.
Czy bierzecie udział w tegorocznej edycji Festiwal Steam? Czy takie wydarzenia Pana zdaniem choćby w części zastąpiły brak wydarzeń fizycznych? Czy taka forma ma jakąś przewagę względem klasycznych targów czy festiwali gier?
Oczywiście, bierzemy udział w Festiwalu Gier Steam. Widzimy zwiększone zaangażowanie platformy w promocję wersji demo gier. Ponadto zostały już zapowiedziane terminy trzech kolejnych edycji, które zapewne wpiszą się w coroczny kalendarz wydarzeń Steama, podobnie jak znane Summer Sale czy Winter Sale. Odbieramy tę informację bardzo pozytywnie. W naszej ocenie organizacja tego rodzaju działań jest odpowiedzią Steama na uwagi zgłaszane przez wielu deweloperów, którzy skarżyli się, że wersje demo gier nie były dotychczas wystarczająco promowane na platformie.
W ostatnich latach coraz większe grono twórców decydowało się na publikowanie tzw. prologów, czyli darmowych wersji gier przedstawiających wstęp do pełnej, płatnej produkcji w sposób szerszy niż typowe demo, co umożliwiało zebranie opinii od większego grona graczy. Należy mieć na uwadze, że Steam jako niezależna firma/ platforma sprzedaży: prowadzi własną politykę i często wprowadza zmiany w algorytmach odpowiedzialnych za wyszukiwanie czy widoczność tytułów - do tych zmian twórcy i wydawcy muszą są każdorazowo dostosować. Zauważyliśmy, że wraz ze wzrostem popularności premier Free2Play, Steam zmodyfikował swoje algorytmy w taki sposób, że ograniczył nieco widoczność prologów na rzecz promowania wersji demo w ramach Festiwali Gier, które teraz będą odbywały się częściej.
Dla którego z tytułów, które produkujecie, takie wydarzenia jak jesienny Festiwal Gier Steam są najważniejsze? Czy któryś z tytułów spółki szczególnie docenili gracze?
Podczas czerwcowego Steam Games Festival zaprezentowaliśmy po raz pierwszy wersję demo naszych dwóch tytułów Occupy Mars i Dinosaur Fossil Hunter. Gry spotkały się wówczas z ogromnym zainteresowaniem, dla przykładu: w ciągu tamtego tygodnia demo Occupy Mars pobrało ponad 50 tys. osób, a wishlista gry wzrosła w podobnym zakresie. Podczas jesiennego festiwalu chcemy zaprezentować wersje demo gier Castle Flipper, ZooKeeper i Farming Life, a także ulepszone wersje demo gier, które pokazywaliśmy podczas wcześniejszej edycji.
Jak w obecnych warunkach przebiega feedback? Czy cyfrowe imprezy nie utrudniają pracy nad poprawianiem / ulepszaniem gier w oparciu o opinię graczy?
Wręcz przeciwnie - cyfrowe imprezy mają bardzo pozytywny wpływ nie tylko na widoczność gier, ale także na poprawę ich jakości. Tradycyjnie stosowany beta testing ma pewną wadę - do tego rodzaju testów przeważnie zgłaszają się fani - osoby z reguły pozytywnie nastawione do gier. W przypadku festiwalu wersji demo lub prologów udostępniamy za darmo grywalny build do szerokiego grona odbiorców. Trafiamy do osób z różnych środowisk, zainteresowanych różnego rodzaju gatunkami gier, często do graczy bardzo wybrednych oraz posiadających komputery o słabszych parametrach sprzętowych. Osiągnięcie pozytywnych recenzji przy okazji tego typu cyfrowych wydarzeń to najlepszy test jakościowy dla danej produkcji, a feedback zebrany od graczy jest bezcennym narzędziem pomagającym dostosować pełną wersję do konkretnych oczekiwań, jeszcze przed oficjalną premierą.
Promujecie swoje gry nie tylko przy wydarzeniach dla graczy, ale także i tych związanych ściśle z tematyką swoich symulatorów. Czy tego typu formy promocji wnoszą coś także do produkcji i zmian w rozgrywce? Czy jest to jednak tylko forma skuteczniejszego dotarcia do potencjalnie najbardziej zainteresowanej grą grupy?
Tego typu wydarzenia mają ogromnie pozytywny wpływ na produkcję i zmiany w rozgrywce. Pierwsza publiczna wersja demo gry Occupy Mars okazała się zbyt trudna do przejścia. Po pierwszym weekendzie od jej opublikowania odpisaliśmy na setki wątków na naszym forum Steam i zebraliśmy listę kilkudziesięciu najczęściej powtarzających się, najistotniejszych punktów w ocenie graczy wymagających poprawienia. Uwagi dotyczyły głównie ułatwień w sterowaniu, balansu gry, zmniejszenia poziomu trudności oraz ulepszeń tutoriala - tak aby rozgrywka nie była zbyt skomplikowana do zrozumienia dla młodszych odbiorców oraz nowicjuszy rozpoczynających swoją przygodę na czerwonej planecie. Po zaledwie dwóch dniach opublikowaliśmy patch odpowiadający na większość uwag i zmieniający zupełnie odbiór gry, co miało ogromnie pozytywny wpływ na przyszłość projektu oraz budowanie wokół tytułu wiernego community.
Jesienny Festiwal Gier Steam 2020 odbędzie się od 7 października (19:00) do 13 października o 19:00 naszego czasu.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu