W cyklu Kim jest... przedstawiamy wam postacie dostępne w Overwatch. Orisa nie jest może i Doomfistem, ale i tak prezentuje się ciekawie.
Roboty OR14 wprowadzono jeszcze na długo przed konfliktem omnicznym w celu obrony ludzi przed przestępstwami. Pochodzące z Nigerii maszyny przez dłuższy czas służyły dobrze, w związku z czym po wielkiej wojnie zdecydowano się na wznowienie programu za sprawą modelu piętnastego. Niestety ochrona Numbani pomimo świetne się sprawowania została absolutnie zniszczona przez Doomfista...
Rząd niezadowolony z takiego obrotu spraw zdecydował się pozbyć resztek projektu na czym skorzystali przeróżni ludzie. Efi Oladele należała do tego grona, co może dziwić, gdyż jest to jedynie jedenastoletnia dziewczynka! Trzeba jednak przyznać, że jest ona wyjątkowo inteligentna, zaradna oraz zdolna czego najlepszym efektem jest Orisa. Dotychczas jedynie dzięki wsparciu rodziców oraz Fundacji Adawe pracowała po cichu w domu nad swoim obrońcą, który będzie wstanie obronić obywateli jej ojczyzny.
Z marnego i zdezelowanego robota z demobilu powstała maszyna przewyższająca dotychczasowe dokonania całego rządowego projektu, w dodatku mała Efi zdecydowała się na stworzenie i zainstalowanie samodzielnie zrobionego rdzenia osobowości, dzięki czemu Orisa to w pełni funkcjonalny i świadomy twór, którego celem jest ochrona ludzi. Orisa niestety wciąż jest bardzo niedoświadczona i jak wiele omników nie radzi sobie jeszcze odpowiednio dobrze działaniem na rzecz miasta. Protokoły cały czas potrzebują udoskonalenia, które wraz z ambicją małej Efi mogą już niedługo okazać się poważnym krokiem do uczynienia z tego młodego robota prawdziwej bohaterki. Honor i obowiązek, które od początku wpajane są przez dziewczynkę zaczynają powoli kształtować charakter tej nowej istoty... tak potrzebnej bezbronnym obywatelom Numbani.
Orisa pomimo, że jest tankiem ma stanowić dla całej drużyny wsparcie nie tylko w postaci przyjmowania obrażeń, ale także w kwestii mocnych ataków z dystansu oraz przemieszczania pozycji naszych rywali. Jej potężny Miotacz Fuzyjny zadaje sporo podtrzymywanych obrażeń, niestety wpływając negatywnie na szybkość poruszania się tej postaci. Umocnienie to specjalna umiejętność zmniejszająca ilość otrzymywanych obrażeń oraz efekty ograniczające działanie bohaterki. Stać! to kolejna przydatna umiejętność, dzięki której wystrzelony przez nas pocisk grawitacyjny spowolni i przyciągnie do siebie (miejsce wybuchu pocisku) naszych przeciwników. Bariera Ochronna to jak sama nazwa wskazuje specjalne pole, które możemy wytworzyć koło siebie, aby zatrzymać działanie lecących w naszym kierunku naboi. Najważniejszym jednak skillem jest Turbodoładowanie, dzięki któremu nasi sojusznicy otrzymają wzmocnienie do zadawanych obrażeń.
Wciąż nie mieliśmy okazji sprawdzić tej bohaterki w akcji, aczkolwiek Jeff Kaplan świetnie zarysował to kim jest Orisa. To bohaterka łącząca niejako funkcje klasycznego tanka ze wsparciem, którego potrzebowali będą nasi kompani. Podobnie do Reinhardta jest to postać, która ma być swego rodzaju podporą dla całej drużyny. Umiejętności związane z przyjmowaniem obrażeń na pewno okażą się bardzo przydatne i mogą spowodować wielkie zmiany w wielu grach w trakcie czwartego sezonu! Przy obecnych możliwościach kontrowania tarcz, Orisa może swoją większą (choć wciąż słabą) mobilnością nadrobić dystansu oraz postraszyć potencjalnego Junkrata czy Zarię i jej laserowe działo.
Spodziewałbym się jednak, że przez dłuższy czas jeszcze nie ujrzymy Orisy, ale odpowiednie przeprowadzenie testów będzie szczególnie istotne w przypadku tej postaci. Ostatnie dwie nowe bohaterki - Ana oraz Sombra przez dłuższy czas były uważane za bardzo słabe...
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
A co niby symbolizuje 15 ?