Klabater zalicza udany 2020 rok, lepiej monetyzując swoje portfolio!

lubiegrac news Klabater zalicza udany 2020 rok, lepiej monetyzując swoje portfolio!
Klabater zalicza udany 2020 rok, lepiej monetyzując swoje portfolio!



Tamer Adas | 24 marca 2021, 19:15

Polski wydawca Klabater zalicza udany 2020 rok, rozszerzając swoje portfolio oraz zapewniając sobie lepszą monetyzację produktów. 

Spółka notowana na Newconnect przedstawiłą swoje wyniki finansowe za 2020 rok. Przychody w tym czasie wyniosły 3,93 miliona złotych z tytułów wydanych sprzed lat, natomiast całościowo mowa jest tutaj o 5,2 milionach złotych. To przełożyło się na 0,36 miliona złotych zysku netto.

Z racji braku debiutów własnych gier, ostatnia z kwot zmniejszyła się względem 2019 roku, co zrekompensował w pewnych zakresie wzrost o 155% sprzedaży tytułów z wcześniejszych lat back-catalog). W tym przypadku najwięcej furory czynił Crossroads Inn. notujący blisko 2,5 miliona złotych ze sprzedaży, sprzedając się w 72 tysiącach egzemplarzy (przepustkę i dodatki zakupiło około połowa grających - 33 tysiące osób).

W tym roku spodziewać się można premiery 10 produkcji, mających zaliczyć swój debiut także na konsolach. Na pierwszy front wysunie się wspominany na naszych łamach The Amazing American Citrcus opracowywany wraz z Juggler Games. Ponadto w kolejnych miesiącach spodziewać się możemy kilku następnych debiutów:

  • Effie (hiszpańskiego studia Inverge Studios), 
  • Strategic Mind: Blitzkrieg (ukraińskiego Starni Games), 
  • The Pacific (również Starni Games), 
  • Castle in the Clouds (amerykańskiego studia Big Heart LLC),
  • Crossroads Inn na Xbox One X/S
  • Heliborne na Xbox One X/S oraz PlayStation 4 i 5.

 

Zapoznaj się także z: Epic Games Store wyczerpuje niektóre baterie do laptopów

 

Mimo niewielkiego spadku przychodów, udało nam się utrzymać marżę na sprzedaży na niezmienionym poziomie w stosunku do roku ubiegłego. Kluczową przyczyną niższego zysku był brak premiery gry własnej porównywalnej skalą z Crossroads Inn – komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater SA.

W 2020 roku kontynuowaliśmy pracę nad kolejnymi grami własnymi; The Amazing American Circus oraz The Moonshiners. Cieszymy się, że zdywersyfikowana strategia rozwoju naszej Spółki przyniosła efekt w postaci rosnącego przychodu ze sprzedaży back-catalogu oraz z rosnącego udziału sprzedaży gier na konsole - komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA.

Nasza nowa produkcja powstająca we współpracy ze studiem Juggler Games już wzbudza zainteresowanie graczy i mediów.  Gra udowodniła też swój potencjał komercyjny - akcja crowdfundingowa na platformie Kickstarter okazała się być sukcesem, a przyszli gracze ufundowali nawet zaplanowany na okres po premierze dodatek Alaska. Już wkrótce ogłosimy kolejne kluczowe dla premiery gry wydarzenia, w tym uruchomienie publicznej beta wersji gry - komentuje Michał Gembicki, członek zarządu Klabater SA

W planach mamy dalszy intensywny rozwój studia deweloperskiego i kompetencji produkcyjnych w segmencie gier tycoon i stworzenie referencyjnej linii gier z tego gatunku pozwalającej na realizację od 1 do 2 premier gier własnych w ciągu roku obrotowego. Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy produkcji gier Crossroads Inn oraz The Amazing American Circus, ale też dzięki środkom pozyskanym z programu GameInn zamierzamy znacznie zwiększyć jakość i skalę naszych przyszłych produkcji – kończy Robert Wesołowski.

Firma Klabater S.A. notowana jest na NewConnect.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners