Maciej Gaffke | 10 marca 2023, 12:25
Microsoft zdecydował się na nową strategię w przekonywaniu regulatora do akceptacji swojej transakcji. Niedawno w dwóch brytyjskich gazetach ukazały się reklamy amerykańskiego giganta, które promowały dostępność gier Call of Duty dla większej liczby graczy.
Microsoft walczy o akceptację brytyjskiego Urzędu ds. Rynku i Konkurencji dla przejęcia Activision Blizzard. Gigant technologiczny prawdopodobnie przekonał Komisję Europejską do zgody na transakcję, ale sprawa wygląda inaczej, jeśli chodzi o wspomnianego, brytyjskiego regulatora.
Urząd ds. Rynku i Konkurencji nadal nie chce zgodzić się na transakcję, choć wyznaczył warunki, które mogą pozwolić na danie zielonego światła na przejęcie. Wśród nich jest rezygnacja z serii Call of Duty, ale Microsoft nie bierze tego pod uwagę. Aby pokazać, jakie będą korzyści z akceptacji fuzji, amerykańska firma zamieściła reklamy w Financial Times oraz Daily Mail.
Zapoznaj się także z: Dziś wyruszy wyścig Pierwszych do Źródła koszmarów w Destiny 2 Upadek Światła, którym towarzyszy kilka małych premier... - Krótkie Info
Materiały promocyjne pokazują, że dzięki połączeniu Xboksa i Activision Blizzard dostęp do Call of Duty może zyskać nawet 150 milionów kolejnych graczy. Przypomnijmy, że Microsoft podpisał umowy z Nintendo oraz Nvidią, które pozwalają na udostępnienie strzelanki na ich platformach i w usługach. Taki krok może zwiększyć presję na regulatora do akceptacji przejęcia.
Natomiast przeciwko transakcji dalej opowiada się Sony, które nie chce dopuścić, aby seria Call of Duty dostała się pod skrzydła Microsoftu. Według Japończyków może to poważnie wpłynąć na konkurencję na rynku, chociaż Microsoft proponował Sony dostęp do serii na takich samych warunkach, co u siebie.
Microsoft has placed a full-page ad in two newspapers in the UK today for its Activision Blizzard deal. "Call of Duty for 150 million more players," argues Microsoft as it pushes for its deal to be approved by UK regulators https://t.co/An7Lo465UK pic.twitter.com/PkayLYfEh8
— Tom Warren (@tomwarren) March 8, 2023
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://www.videogameschronicle.com/news/microsoft-is-running-full-page-ads-in-uk-papers-promoting-its-activision-blizzard-merger-plans/
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu