W sieci pojawił się nowy patent przygotowany przez Electronic Arts, dzięki któremu będzie się można zapoznać z niepokojącym trendem w segmencie AAA.
W sieci odnaleziono jeden z patentów opracowanych przez EA, które najwyraźniej próbuje poszukiwać nowych możliwości zarabiania na grach.
Po porażce z loot boxami, wprowadzaniu różnego typu przepustek sezonowych i bojowych, nadchodzi czas na bezpośrednie reklamy, implementowane w rozgrywkę.
Naturalnie wpierw warto zauważyć, że lokowanie w ten czy inny sposób już teraz się objawia, jednakże w tym przypadku mowa będzie o dodaniu reklam w samej zabawie, czyli o rozwiązaniu znanemu z segmentu mobilnego.
System miałby pozwolić wyświetlać reklamy mające nie wpływać na doświadczenia, które w sposób delikatny miałyby pozwolić zarobić na każdym wyświetleniu. Element ten miałby być na początku obecny podczas ekranów ładowania, z czasem mogąc się rozwiać na inne sposoby. Ważnym elementem tego rozwiązania ma być zablokowanie możliwości wyłączenia tego typu reklamy, ze względu na aktualny brak kontroli.
Wobec tego wszystkiego ktoś mógłby się zapytać, gdzie jest tak naprawdę problem, skoro na smartfonach i tabletach system ten się spisuje. Otóż w tym wypadku mowa jest o grach darmowych, a nie tych z segmentu AAA, które obecnie niekiedy kosztować będą aż 80 euro!
Zjawisko tego typu mogliśmy niedawno doświadczyć przy okazji wprowadzenia niespodziewanie do UFC 4 specjalnych reklam, których gracz nie mógł pominąć. Po wściekłości graczy zdecydowano się wycofać tego typu zabieg, jednakże jak widzimy, sytuacja jest dynamiczna, a sam producent i wydawca wciąż rozważa wprowadzanie tego typu opcji.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Czy ja wiem czy reklamy przejda. Watpie. Nie po to gre sie kupuje by potem jeszzce raklamy ogladac.