Tamer Adas | 20 grudnia 2022, 07:15
Niestety, również i w tym roku nie brakowało sporych [SOMETHING2], które źle odcisnęły się na graczach czy ich portfelach. W poniższym wpisie odnajdziecie zestawienie największych porażek oraz wydarzeń, które negatywnie odbił się na społeczności, branży oraz jej otoczce. Co złego wydarzyło się w minionych miesiącach 2022 roku?
Pod wieloma względami cały 2022 rok trzeba uznać za... dość kiepski okres. Część hitów ukazała się albo na jego samym początku, albo na sam koniec, szereg produkcji przeskoczyło rzecz jasna na 2023, a jakby tego było mało, nie obyło się bez spektakularnych wpadek technicznych czy podwyżek cen.
W poniższym artykule zebrałem dziesiątkę gier/zdarzeń, które negatywnie wpłynęły (w mniejszy czy większy sposób oczywiście) na branżę czy społeczność graczy. Nie wszystko możemy traktować oczywiście również istotnie, niemniej niektóre działania sprawiały, że ręce już w zasadzie nie miały gdzie opaść...
Poniższe zestawienie gier oraz wydarzeń jest oczywiście czysto subiektywne, zatem jeżeli nie zgadza się z propozycjami lub uważacie, że są jeszcze większe wpadki... koniecznie dajcie znać w komentarzach!
Studio Voliton po wykonaniu szeregu dziwnych kroków, ostatecznie wypuściło swoją kolejną grę w postaci nowego Saints Row, który miał stanowić wielki reboot marki, na nową modłę. Już pierwszy zwiastun radził dziwnymi pomysłami, brakiem dopracowania oraz klimatem, który odrzucił od siebie wielu graczy. Ostatecznie faktycznie reset okazał się gigantyczną porażką na poziomie krytycznego przyjęcia, fatalnego stanu technicznego oraz tak złej sprzedaży, że wiele spółek w ramach grupy Embracer spotkało problemy, markę czeka obecnie przerwa, a samo studio zdecydowano się wciągnąć w wewnętrzne struktury Gearbox Software... Gorzej już się chyba nie dało, skoro zespół autorów de facto przestał istnieć w dotychczasowej formie.
Warner Bros. Games Montreal jechało mocno na generalnie pozytywnych odczuciach względem zawartości Batman Arkham Origins, a narzekania tyczyły się głównie technicznego stanu. Niestety, ich najnowsza produkcja nie tylko nie powala pod kątem działania czy prezencji graficznej, ale w dodatku oferuje zwyczajnie kiepskie rozwiązania na poziomie rozgrywki i poszczególnych mechanik...
Jim Ryan dalej testuje na ile może sobie pozwolić, tym razem decydując się na podniesienie ceny konsoli PlayStation 5, którą nabędziecie za wyższe o 50 euro stawki, w wyniku czego najnowsze urządzenia zdecydowanie nie prezentują się już tak atrakcyjnie. Jakby tego było mało, w zasadzie produkcji uzasadniających zakup nowego sprzętu nie ma zbyt wiele... PS5 nie dość, że wciąż samą w sobie ciężko nabyć, to w dodatku teraz jej cena utrzymuje się z dodatkami w wyższym segmencie...
Najważniejsze obecnie projekty Microsoft Gaming oraz Bethesdy, czyli Redfall oraz Starfield ostatecznie ukażą się dopiero w 2023 roku, ostatecznie wypadając z tegorocznego kalendarza. To sprawiło, że Xbox Game Studios nie miało w minionych miesiącach niczego super spektakularnego do zaoferowania, próbując nieco inaczej zadowolić fanów.
O ile najnowsza odsłona serii Pokemon okazała się finansowym sukcesem dla Nintendo, o tyle jednak stan techniczny ekskluzywnej gry dla konsoli Nintendo Switch to już zdecydowany skandal. Tak nie można traktować swoich fanów, a liczenie jedynie na to, że wszystko zakryją narzekania na moce obliczeniowe konsolki to za mało. Niestety, to już nie pierwszy raz w przypadku tej marki, wychodzącej przecież pod szyldem Wielkiego N.
Odświeżenie klasycznej, lubianej oraz cenionej przygodówki Blade Runner okazało się porażką, co samo w sobie nie było dramatem. Większe problemy narosły wokół, nawet z GOG-a zniknęła klasyczna wersja, która wciąż prezentuje się lepiej dzięki działaniom fanów, a całe zamieszanie jedynie pogłębiło kłopoty, jakie dotknęła klasyczna propozycja Westwood Studios... Chaos, niezrozumiałe decyzje wydawcy oraz pogłębianie się samemu w bagnie... zwyczajnie szkoda świetnej przygodówki...
O ile Borderlands od Telltale nie było super powalające, ale miało swój styl i niezły humor, o tyle kontynuacja od Gearboxu... okazała się cichą, ale jednak porażką. Przeciętne co najwyżej oceny oraz liczne problemy zirytował fanów. Samemu studio udało się co najwyżej skryć za porażkami konkurencji, na czele ze wspomnianym Gotham Knights...
Wielkie oczekiwania, spora presja, znakomite zwiastuny i obiecująco prezentująca się rozgrywka... to wszystko wskazywało na to, że Striking Distance Studios z KRAFTONEM szykują prawdziwy hicior. Ostatecznie tak się jednak nie stało, a w szczególności wersja na komputery osobiste okazała się gigantyczną porażką. Szkoda, że nowa horrorowa marka niestety zawiodła w najważniejszej kwestii, czyli systemowi walki/strzelania.
MegaPixel Studio oraz Forever Entertainment próbowały udanie przywrócić klasyka strzelanek na szynach, jednakże... ostatecznie niestety doczekaliśmy się kiepskiego projektu, który nie przystoi takiemu hitowi sprzed lat. Szkoda, ponieważ pierwsze materiały prezentowały się naprawdę, naprawdę obiecująco...
O ile Activision Blizzard może być zachwycone z zysku, jaki wygenerowało bliżej premiery Diablo Immortal, o tyle model ten w sporej mierze wymusza inwestowanie stałe realnych środków w postać to już jednak za dużo. Fani mogą czuć obawy, jak sytuacja może się prezentować w Diablo 4, które cały czas intryguje oraz przyciąga graczy...
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu