redaktor | 13 sierpnia 2024, 08:05
Po niedawnym opóźnieniu premiery Stalker 2: Heart of Chornobyl do listopada, deweloperzy z GSC Game World nagrodzili cierpliwych fanów nowym, 35-minutowym wideo, które wnikliwie przedstawia ten post-apokaliptyczny horrorowy shooter - ukazując misję w jego ponurym, lecz pięknym otwartym świecie.
Świat Stalker 2, znany oficjalnie jako Strefa Wykluczenia Czarnobylu, obejmuje 20 regionów, z których każdy ma swoich mieszkańców, anomalie i specyfikę przyrody. Mówi się, że gra oferuje niewiele barier, co pozwala graczom swobodnie eksplorować różne lokalizacje - celem jest „stworzenie poczucia wolności, samotności i niepokoju”.
Chociaż wideo deweloperskie GSC koncentruje się głównie na bagiennym regionie - niegdyś zamieszkiwanym, wolnym od Stalkerów, ale pełnym innych niebezpieczeństw - w którym gracze muszą wyłączyć śmiercionośne, przerobione psi-beacony, aby dotrzeć do bazy Clear Sky, oferuje także dobry wgląd w zróżnicowane środowisko gry.
„GSC podkreśla swobodny charakter projektowania misji, wyjaśniając, że niemożliwe jest zobaczenie całej zawartości i każdego charakteru w jednym przejściu - gracze otrzymają nieco inną historię, nieco inne zadania i spotkają różnych ludzi w zależności od dokonanych wyborów.”
Niektóre z tych wyborów mogą być związane z misjami - na przykład gracz może zdecydować się na podejście do kluczowej lokalizacji z porównawczej bezpiecznej piwnicy pełnej szczurów, zamiast z potencjalnie bardziej śmiercionośnego terenu na powierzchni - podczas gdy inne są bardziej organiczne. GSC zachęca do eksploracji, umieszczając nowe wyposażenie, broń, akcesoria i ulepszenia w świecie gry - wiele z nich nie jest dostępnych w ramach głównego wątku fabularnego.
Przeczytaj także:
W sumie Stalker 2 zaoferuje 35 rodzajów broni, z których każda może być wyposażona w różne ulepszenia i akcesoria, co zwiększa ich różnorodność. Broń ta będzie używana przeciwko różnym przeciwnikom, takim jak zombie, Pseudopsy (które wędrują w stadach obok swoich fantomowych wersji) oraz mutanty-pigsy znane jako Flesh. GSC zaznacza, że sztuczna inteligencja w grze nie oszukuje, nie wiedząc, gdzie gracz znajduje się w danym momencie, lecz zamiast tego poluje na niego, hipotezując, gdzie może się znajdować.
Podczas rozgrywki, gracze muszą pilnować poziomu głodu i zmęczenia, aby utrzymać efektywność, oraz monitorować obciążenie ekwipunku, gdyż nadmierne obciążenie ograniczy ich ruch. GSC celowo unika uczynienia Stalker 2 zbyt łatwym, aby nie „zabić realizmu” - postawa ta odzwierciedla decyzję o rezygnacji z systemu poziomów na rzecz bardziej naturalistycznego postępu, gdzie gracze poprawiają swoje umiejętności wraz z rosnącą znajomością środowiska i szybszymi reakcjami poprzez doświadczenie.
Pełne 35-minutowe wideo GSC zawiera wiele dodatkowych informacji - w tym o rutynach różnych osób w Strefie oraz dynamicznej naturze frakcji, które czasami mogą zmieniać swoich liderów lub nawet się rozpadać - i zdecydowanie warto je obejrzeć, choćby dla podziwiania jego wspaniale ponurych środowisk.
Premiera Stalker 2: Heart of Chornobyl została zaplanowana na 20 listopada, kiedy gra będzie dostępna na Xbox Series X/S, PC (przez Steam, GOG, Epic oraz stronę GSC) oraz w usłudze Game Pass.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacje prasowe
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu