Na odbywających się targach GDC w San Francisco NVIDIA zaprezentowała technikę NVIDIA RTX. To daje twórcom gier możliwość uzyskania kinowej jakości renderingu w czasie rzeczywistym.
Podczas zorganizowanej konferencji potentaci tacy jak 4A Games, Epic Games oraz Remedy Entertainment i Unity, zaprezentowali dema pokazujące jak raytracing (pol. Śledzenie promieni) może wzbogacić przyszłe gry o niesamowita i realistyczna oprawę. Ta opracowywana przez około 10 lat technologia obsługuje Microsoft DirectX Raytracing, który będzie dostępny dla wszystkich użytkowników systemu Windows.
Przedstawiciele NVIDI zapowiedzieli, że pakiet SDK NVIDIA Game Works będzie wzbogacony o moduł denoisera raytracingu, pozwalającego w praktyczny sposób wykorzystać nowe możliwości. Ponadto NVIDIA ściśle współpracowała z Microsoftem nad interfejsem API DirectX® Raytracing (DXR). To kolejna nowość ze strony "Zielonych", a kolejne produkcje otrzymują nowe możliwości.
Technologię rejestracji filmów z rozgrywki (NVIDIA Highlights) posiadają już: Call of Duty WWII, Tekken 7, a niebawem także Dying Light: Bad Blood orazEscape from Tarkov.
Technologia dzięki, której gracze mogą stworzyć cyfrową galerię zdjęć z rozgrywki (NVIDIA Ansel) trafiła 21 marca do Star Wars Battlefront II.
Ponadto dotychczasowa aplikacja GeForce Experience w wersji 3.13.1 posiada możliwość zapisu filmów w formacie GIF.
Jak już wspomnieliśmy wielcy branży zaczęli prezentować możliwości raytracingu, a jedną z takich produkcji jest Metro Exodus od 4A Games, które może stać się jedna z najpiękniejszych gier w 2018 roku. Trzeba powiedzieć, że ta odsłona serii ma być jeszcze większa i jeszcze lepsza od poprzednich. Z resztą sam Głuchowski postanowił rozszerzyć opowieść.
Jak pewnie już wiecie bohaterowie opuszczą ciemne i zatęchłe metro i przy pomocy pociągu odbędą podróż po Rosji. Ta eskapada będzie trudna i długa, a także dość wymagająca. Do tego dojdą całkowicie nowe lokacje, nowi przeciwnicy, wyznawcy i sytuacje. Dodatkowym bardzo istotnym elementem ma być pogoda, która ma wpływać na zachowanie różnych postaci.
Autorzy na trwającym GDC zaprezentowali właśnie możliwości nowej technologii. I jak sami zobaczycie na poniższym filmie wygląda to obłędnie i powiem szczerze, że chcę tą technikę również w poprzednich odsłonach.
No tylko ciekawe czy cenowo będzie coś takiego w zasięgu zwykłego zjadacza chleba. To co przez te koparki dzieje się z cenami kart i to, że i w sklepie nie raz do kupienia są używane jako nówki woła o pomstę do nieba. Metro z pewnością będzie jedną z najpiękniejszych dotąd gier jakie ujrzał świat, przyczyni się do tego choćby podział świata na swego rodzaju "moduły". Super, że wciąż jest widoczny postęp technologiczny w kwestii gier komputerowych, cieszy to, że giganci branży współpracują ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszego efektu końcowego.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Wydanie przez Techland to super wiadomość.