NVIDIA RTX Kit – Nowy krok w przyszłość grafiki komputerowej

lubiegrac news NVIDIA RTX Kit – Nowy krok w przyszłość grafiki komputerowej
NVIDIA RTX Kit – Nowy krok w przyszłość grafiki komputerowej



redakcja | 10 lutego 2025, 13:00

Po lekkim opóźnieniu w stosunku do pierwotnego terminu premiery z końca stycznia, NVIDIA RTX Kit został wreszcie udostępniony publicznie. Zestaw ten można pobrać za pośrednictwem GitHuba, gdzie każda z jego składowych posiada osobne repozytorium. Wśród nowości najbardziej wyróżniają się RTX Neural Shaders (RTXNS), które mają potencjał zrewolucjonizować zastosowanie uczenia maszynowego w grafice komputerowej.

RTX Neural Shaders wykorzystują język Slang i rozszerzenie Vulkan Cooperative Vectors, aby uzyskać dostęp do akceleracji ML przez GPU. Narzędzie to ma służyć jako punkt wyjścia dla deweloperów, którzy chcą wprowadzić elementy Machine Learning do swoich aplikacji graficznych. Umożliwia ono trenowanie własnych sieci neuronowych i korzystanie z ich modeli równocześnie z tradycyjnym renderowaniem grafiki.

Przeczytaj także:

Nowe technologie RTX w akcji

Choć RTX Neural Materials jeszcze nie jest dostępne w ramach RTX Kit, zestaw zawiera szereg innych nowości. Jedną z nich jest RTX Neural Texture Compression (RTX NTC), która demonstruje technologię oszczędzania pamięci. W testach zademonstrowano znaczną redukcję zużycia pamięci – z 272 MB do 11,37 MB – choć odbywa się to kosztem wydajności podczas działania modelu AI do kompresji.

Kolejna technologia to RTX Mega Geometry (RTXMG), która została już zastosowana w grze Alan Wake 2, ale teraz można ją przetestować w formie nowego dema. Technologia ta prezentuje potencjał przyspieszenia i optymalizacji geometrii w czasie rzeczywistym, co przyciąga uwagę twórców gier.

Rendering postaci i nowe struktury danych

RTX Character Rendering (RTXCR) to narzędzie umożliwiające śledzenie ścieżek światła (path tracing) na potrzeby realistycznego renderowania skóry i włosów. Włosy zasługują na szczególną uwagę dzięki wprowadzeniu przez NVIDIA nowej struktury danych zwanej Linear-Swept Sphere (LSS). W porównaniu do poprzedniej metody (DOTS), LSS pozwala na dwukrotnie szybsze renderowanie animowanych włosów i wymaga pięciokrotnie mniej pamięci VRAM. Pierwsze zastosowanie RTX Hair zobaczymy w aktualizacji gry Indiana Jones and the Great Circle.

Filtracja tekstur i DLSS 4

NVIDIA wprowadziła również nową funkcję o nazwie RTX Texture Filtering (RTXTF). Technologia ta losowo próbuje próbki tekstur po ich zacieniowaniu, co zmniejsza artefakty i poprawia jakość obrazu w trudnych scenach. To innowacyjne podejście ma szansę podnieść standardy w branży gier i grafiki.

Dodatkowo zaktualizowano Streamline SDK do wersji 2.7.2, która wprowadza obsługę DLSS 4 Multi Frame Generation oraz nowe modele do rekonstrukcji promieni, generowania klatek i superrozdzielczości. Dzięki temu możemy spodziewać się wkrótce pierwszych modów wykorzystujących DLSS 4.

Nowe technologie NVIDIA RTX Kit otwierają drzwi do kolejnej generacji grafiki komputerowej, zachęcając deweloperów do eksperymentowania z rozwiązaniami, które łączą uczenie maszynowe z renderowaniem w czasie rzeczywistym.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: informacje prasowe

Tagi: Nvidia,
Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners