PEGI ogłosiło w piątek wprowadzenie zupełnie nowego symbolu, który będzie sygnalizował graczy i (a może przede wszystkim) rodziców o transakcjach.
"Zakupy w grze" będą od teraz informować rodziców o tym, że w grze którą kupują sobie i/lub swojemu dziecku, znajdują się płatności opcjonalne.
Przy okazji poznaliśmy sporo informacji pochodzących z ankiet, które zgodnie z Ipsos informują, że 40% dzieci dokonuje płatności o czym wiedzą dorośli, przy czym 80% z dzieci zawarło porozumienie odnośnie wydatków. Te dzielą się na kilka sposób: 60% pyta o pozwolenie przed zakupem, 31% ma limit na tydzień lub miesiąc, 28% rodziców wprowadza narzędzia kontroli, 25% dorosłych śledzi swoje rachunki kart, a 20% pozwala na korzystanie z kart pre-paid. Przy okazji wyszło, że tylko 2% dorosłych nie śledzi wydatków dokonywanych przez podopiecznego.
- Uświadomienie rodzicom istnienia opcjonalnych zakupów w grze jest dla nas ważnym krokiem. PEGI, poprzez wprowadzenie odpowiedniego oznaczenia, udostępni tę informację bezpośrednio w punkcie zakupu, dzięki czemu rodzic będzie mógł zdecydować, jak chce monitorować i / lub ograniczać wydatki dziecka - mówi Simon Little, dyrektor zarządzający PEGI S.A. - Z przytoczonych badań wiemy, że rodzice stosują różne metody zarządzania wydatkami. Zachęcamy jednak do korzystania z narzędzi kontroli rodzicielskiej, które są bardzo pomocne w zapewnieniu ogólnego bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz umożliwiają kontrolowanie wydatków. Niemniej ważny jest dialog z dziećmi na temat gier, które lubią. Rozmowy pozwalają na stworzenie warunków do grania, w których zarówno dzieci, jak i rodzice czują się komfortowo. -
Wprowadzana ikona "Zakupy w grze" zacznie obowiązywać pod koniec tego roku (2018), kiedy to będzie można otrzymać jasną i jednoznaczną informację dotyczące płatności w grze.
- Mikro transakcje w grach stały się powszechne i konieczne jest zapewnienie identycznej informacji konsumentom korzystającym zarówno z cyfrowych, jak i fizycznych form dystrybucji - mówi Simon Little. - Biorąc pod uwagę fakt, że gry pudełkowe są ważną częścią rynku, była to istotna luka do wypełnienia. Wprowadzenie ikony informującej o opcjonalnych zakupach ma szczególne znaczenie dla rodziców, którzy nie są zaznajomieni z grami wideo. Obecność tej ikony na opakowaniu gry, której zakup rozważają, powinna wzbudzić ich czujność i zachęcić do monitorowania rozgrywki. To kluczowa informacja, której dotychczas rodzicom brakowało. -
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
PEGI to na prawdę fajny pomysł ale powinien być respektowany tzn dziecko nie powinno móc kupić gry od 18 lat np. a tak nie jest.