Gry wideo to nie tylko zwykła rozrywka ale wiele z nich pełni dużo innych funkcji.Takie produkcje mają za zadanie diagnozować problemy społeczne, angażować graczy w różnego rodzaju dyskusje o ekonomii, wojnie, polityce czy zdrowiu psychicznym. Niejednokrotnie wspomagają procesy edukacyjne i terapeutyczne co sprawia, że świat zmienia się na lepsze.
W dniach od 30 listopada do 1 grudnia odbędzie się w Warszawie pierwszy festiwal Games for Impact. W trakcie trwania imprezy będzie można zagrać w 20 specjalnie wyselekcjonowanych produkcji, a w wydarzeniu wezmą udział autorzy takich produkcji jak That Dragon, Cancer, 11-11 Memories Retold, This War of Mine czy My Memory of Us.
Zwiedzający będą mogli spotkać się z twórcami, wziąć udział w panelach dyskusyjnych czy koncercie, któremu wtórować będą wizualizacje z gier. Odnajdziemy także stanowiska PC, VR i Hololens, a ponadto swoje miejsce odnajdą rodzice ze swoimi pociechami biorąc udział w warsztatach.
Większości z nas gry wideo kojarzą się z rozrywką i niejednokrotnie pojawiają się głosy o ich brutalności. Współcześni autorzy tych produkcji chcą sięgnąć po więcej i coraz więcej produkcji porusza ważne kwestie społeczne. Podczas Games for Impact odwiedzający będą mogli porozmawiać o tym rosnącym trendzie i zainicjować rozmowę twórców z ludźmi zajmującymi się edukacją, medycyną czy socjologią.
To także dobra okazja do odpowiedzenia sobie na kilka ważnych pytań. "Czy gry zaangażowane są potrzebne? Czy mogą znaleźć swoje zastosowanie w medycynie czy edukacji? Do kogo są skierowane? I czy faktycznie można zmieniać świat poprzez gry?"
Już teraz istnieją produkcje, które mocno zmieniają nasz świat. Pierwszą jest This War of Mine, która odniosła kilka lat temu spory sukces i opowiada o dramacie wojny i mimowolnie wplątanych w wojenną zawieruchę cywili. Kolejną jest produkcja, w której Amy i Ryan Green pokazują swoją walkę z nowotworem syna i żałobę po jego śmierci (That Dragon, Cancer). O rosnącej depresji opowiedziało polskie Indygo, a wojnę widzianą oczami dziecka, najnowsza produkcja My Memory of Us.
O swoich doświadczeniach związanych z produkcją gier zaangażowanych społecznie opowiedzą ich twórcy. Pojawią się także Asia Burak z nowojorskiego Games for Change, która opowie o historii gier zaangażowanych, Jurrian Van Rijswijk z Games for Health Europe, który przedstawi medyczne zastosowanie gier oraz Rafał Legiędź z Solidbrain, który opowie jak VR/AR/XR mogą zmienić świat na lepsze.
Dodatkowo na gości czekają różne atrakcje jak np. koncert zespołu JAAA! Z wizualizacjami Karoliny Głusiec i montażem materiałów wideo z gier czy pokaz filmu Thank You for Playing opowiadający o Amy i Ryanie Greenach. Najmłodsi wraz z rodzicami zostaną zaproszeni na warsztaty z powieści wizualnych i edukacyjnego wykorzystania Minecrafta.
Organizatorzy kierują festiwal do kilku grup: mediów branżowych, twórców gier, instytucji, sponsorów i aktywistów. Festiwal ma być dobrą okazją do wymiany pomysłów, a także miejscem, w którym będzie można poszerzyć swoją wiedzę o informacje pozyskane od samych twórców.
Podczas Games for Impact zostaną zorganizowane także warsztaty Mastering The Game, których pomysłodawcą jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Skupia się one przede wszystkim na kwestii planowanych ulg podatkowych i możliwościami korzystania przez twórców z cyfrowych zasobów kultury, które są w posiadaniu instytucji publicznych.
Games for Impact odbędzie się w dniach od 30 listopada do 1 grudnia w siedzibie FINA przy ulicy Wałbrzyskiej 3/5 w Warszawie. Organizatorami są FINA (Filmoteka Narodowa Instytut Audiowizualny) oraz IGP (Fundacja Indie Games Polska). Partnerami festiwalu są Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, SWPS School of Ideas. Od strony technologicznej i medialnej festiwal wesprą Microsoft, LG, Hiro, Games for Change, Better Gaming Agency, a przyświecać mu będą Filmweb, Charaktery, Pixel, Tok FM, Girls in Tech oraz Graczpospolita.
Wstęp dla wszystkich jest bezpłatny, ale wymaga rejestracji na stronie festiwalu. Więcej informacji o wydarzeniu Games for Impact znajdziecie na oficjalnej stronie.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu