Wrocławskie studio T-Bull odnotowało następny dobry miesiąc w którym liczba wyniosła około 8 milionów pobrań, a w efekcie podwyższyła skumulowaną wartość na koniec marca do 223 milionów. Sam rynek gier mobilnych także podwyższył swoja wartość w 2016 do 36,9 miliarda dolarów, w efekcie przebijając rynek konsolowy jaki pecetowy.
Agencja badawcza Newzoo opublikowała raport według, którego posiadacze smartfonów wydają więcej pieniędzy niż użytkownicy konsol czy pecetów. Biorąc pod uwagę ilość graczy to rynek globalny w 2106 roku osiągnął wartość 99,6 mld dolarów. Podział natomiast ze względu na poszczególne platformy prezentuje się następująco: tablety i telefony komórkowe - 36,9 mld dol. (37% całkowitych wydatków), PC - 31,9 mld dol., oraz konsole – 30,8 mld dol.
Rynek gier mobilnych to najszybciej rozwijająca się kategoria rynku gier wideo. Użytkownicy smartfonów i tabletów coraz chętniej i coraz częściej decydują się na zakup gier oraz dodatkowego kontentu w m.in. bardzo popularnych grach free-to-play. Możemy potwierdzić te dane na własnym przykładzie. W wydaną na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku produkcję Moto Rider GO zagrało już kilkanaście milionów graczy z przyrostem na poziomie około 100 tysięcy nowych użytkowników każdego dnia – podkreśla Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel i prezes zarządu studia T-Bull S.A.
W 2016 r. przychody spółki wyniosły 8,5 mln zł wobec 3,9 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA wyniósł 9,1 mln zł wobec 4,1 mln zł w roku ubiegłym, a zysk netto wzrósł z 1,4 mln zł do 4,8 mln zł.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu