redakcja | 25 września 2025, 13:00
Strategie cyrkularne stają się nieodłącznym elementem branży elektroniki użytkowej, a prawo UE oraz nowe regulacje znacząco wpływają na sposób produkcji i użytkowania sprzętu elektronicznego.
Przeczytaj także:
Najświeższy raport firmy FIXIT SA, zatytułowany The Future of Repair Report. Towards Circular Electronics 2025, rzuca światło na rosnącą świadomość klientów. Wyniki badań wskazują, że ponad 80% konsumentów traktuje możliwość naprawy jako ważny czynnik przy wyborze nowego urządzenia elektronicznego. Dodatkowo rośnie popularność sprzętu używanego lub odnowionego – aż 78% osób docenia oszczędności, a 38% zwraca uwagę na korzyści dla środowiska.
W Unii Europejskiej coraz większą rolę odgrywają przepisy zabezpieczające możliwość łatwiejszego serwisowania urządzeń, m.in. dyrektywa o ekoprojekcie (ESPR) oraz prawo do naprawy. To nie tylko wymóg techniczny, lecz także kierunek rozwoju rynku, gdzie konsumenci chcą dłużej korzystać ze smartfonów, laptopów i innych urządzeń. Zmiany te stawiają przed producentami wyzwania, ale też dają im szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Według Mariusza Ryło, CEO FIXIT SA:
„Naprawa staje się fundamentem nowego modelu rozwoju, łącząc wiedzę, współpracę i ciągłość działania. Raport bazuje na doświadczeniach i głosach specjalistów z branży, pokazując kierunek transformacji cyrkularnej.”
W projekcie raportu uczestniczyli także partnerzy branżowi, tacy jak Stena Recycling Poland czy Bloom ESG. Ich działania skupiają się na odzysku surowców i recyklingu, co pomaga obniżać koszty i realizować cele klimatyczne. Lars Ibsen, dyrektor zarządzający Stena Recycling Poland, podkreśla:
„Dzięki naprawom i odpowiedzialnemu wykorzystaniu zasobów możemy dbać jednocześnie o konsumentów, producentów i środowisko naturalne.”
Na stronie raportu można znaleźć również analizy dotyczące roli sztucznej inteligencji w serwisie elektroniki, strategii ekoprojektowania oraz wpływu na redukcję emisji CO2. Badanie opinii polskich klientów zrealizowała agencja SW Research na grupie 1200 osób. Za komunikację mediową raportu odpowiada agencja WEC Communication.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu