Pyrkon 2016 - nasze redakcyjne podsumowanie

lubiegrac publicystyka Pyrkon 2016 - nasze redakcyjne podsumowanie
Pyrkon 2016 - nasze redakcyjne podsumowanie



Tamer Adas | 19 kwietnia 2016, 09:35

Pyrkon 2016 już za nami. W tym roku pojawiliśmy się na nim jako redakcja. Mimo podobnych odczuć, każdy z nas zwrócił uwagę na coś innego. Stąd też przedstawimy Wam odczucia, spostrzeżenia oraz wrażenia jakie wynieśli z tej edycji Anox oraz Ghunter. 

 
Była to nasza pierwsza edycja, w której wzięliśmy udział. Mamy zatem świeże spojrzenie na organizację oraz atrakcje dostępne w ciągu 3 dni festiwalu. Uczestnicy tłumnie przybywali do Poznania już od wczesnego popołudnia w piątek. W przeciwieństwie do poprzednich lat ciężko było wypatrywać wielu cosplayerów. Poprzednia edycja właśnie z tego słynęła, w tym roku ludzi nie wyróżniała się z kolejki. Prawdopodobnie na małą ilość przebranych wpływ miała pogoda oraz temperatura.
 
 
 
 
IMGP6424_w
 
Tradycyjnie tuż przed wejściami na teren Międzynarodowych Targów Poznańskich zgromadzona była masa ludzi. Połowa posiadała już bilety i mogła od razu przejść przez bramki, natomiast pozostała część musiała swoje odczekać swoje w dwóch długich kolejkach. Na szczęście sprzedaż trwała stosunkowo krótko i bezproblemowo, dlatego jak na tak dużą imprezę, organizatorom należą się gratulacje. Gdyby jednak pozostawić możliwość zakupu wejściówek w innych punktach (w trakcie Pyrkonu) to wielu odwiedzających z pewnością zakupiło by je przed wydarzeniem, pomniejszając ilość czekających. Złą decyzją było zamknięcie bocznych przejść, które z pewnością pomogły by płynnie wprowadzić ludzi do środka. Irytujące były również apele o nie wchodzenie na fragment jezdni, w momencie gdy nie zapewniono bramek rozwiązujących te kwestie.
 
Rozmieszczenie poszczególnych pawilonów zostało dobrze przemyślane, dzięki czemu każdy kto wiedział co chce zobaczyć i gdzie w związku z tym musi się udać. Wszystkie te punkty były pod ręką, no może poza salami prelekcyjnymi. Z drugiej strony nie powodowało to sztucznego tłoku oraz nie zaprzątało głowy osobom nie zainteresowanym prelekcjami oraz panelami. 
 
IMGP6386_w
 
W kliku z nich miałem okazję uczestniczyć i muszę przyznać, że były one arcyciekawe. Zagadnienia teoretycznie były kierowane głównie dla młodych deweloperów, aczkolwiek wiele z nich jest uniwersalnych, przydatnych do pracy nie tylko w branży gier. Wielkim zainteresowaniem cieszył się Krokiet Kast (nawet mimo braku Macieja Makuły). O ile w tej strefie zazwyczaj można było znaleźć sobie miejsce, o tyle do sekcji w Sali Ziemi trzeba było czekać w długich kolejkach, bez pewności dostania się na dany wykład. Bardzo żałuję straty wielu ciekawych zagadnień serialowo - filmowo - komiksowych. Mam nadzieję, że niektóre z nich pojawią się na YouTube chociażby w formie audio…. Kolejnym minusem był brak mikrofonów dla publiczności. Z drugiego końca sali nie słychać pytań innych uczestników a i niekiedy prowadzący nie mogli dobrze skomunikować się z uczestnikami.
 
Podczas Pyrkonu uczestnicy mieli okazję zagrać w wiele większych oraz mniejszych tytułów, w tym również tych wymagających gogli wirtualnej rzeczywistości. Poza zestawem tradycyjnych produkcji wieloosobowych (CS:GO, LoL…ileż można…) pojawiło się wiele ciekawych gier indie. W strefie retro można było cofnąć się w czasie oraz pobawić się z dawnymi hitami. Stosunkowo dużą popularnością cieszyły się gry muzyczne przy których bawiło się naprawdę wiele osób. Niestety pomimo, że wyżej wspomniane tytuły multi budzą duże zainteresowanie są w zasadzie ograniczone do jednego grona graczy, którzy przychodzą za każdym razem pograć sobie pół dnia w swoją ulubioną grę, którą mają w domu.
 
IMGP6485_w
 
Spokojnie moi drodzy, nie zamierzam zakończyć tego podsumowania takim smutnym akcentem. W końcu świetnie bawiłem się w trakcie dwóch dni konwentu. Do mojej kolekcji trafiły nowe plakaty a i dowiedziałem się trochę nowych rzeczy odnośnie naszej branży oraz pracy w niej. Nie na co dzień możemy zobaczyć, w jednym miejscu, tak wiele barwnych postaci, obserwować uczestników larpów oraz RPG czy brać udział w licznych prelekcjach oraz konkursach związanych z filmami, serialami oraz komiksami i grami. Pyrkon 2016 nie uniknął jednak pewnych problemów. Mimo to jedna z najlepiej zorganizowanych imprez, na których byłem w ostatnim czasie.
 

Tyle od Anoxa, a co w kilku słowach ma na temat Pyrkonu do powiedzenia Ghunter?

 

Kolejnym aspektem jaki pozytywnie zapisał mi się w głowie jest swoboda jaką organizatorzy stworzyli oraz miejsca do spania dla przyjezdnych.
 
IMGP6288_w
 
Bardzo dobrą decyzją było umożliwienie wchodzenia i wychodzenia z terenu festiwalu dowolną ilość razy. Nie zabrakło również wielu świetnych Cosplayerek i Cosplayerów. Każdy znalazł coś dla siebie; fani LoL'a, Wiedźmina czy starych, poczciwych Anime oraz Mangi. Główna scena znajdowała się przy stanowisku LG, gdzie fani CS:GO nie znaleźli dużo miejsca dla siebie. Pierwsze skrzypce w piątek i sobotę grał LoL, komentowany przez Disa oraz Nervariena, zaś w niedzielę telebim wyświetlał turniej Starcrafta 2, który komentował Indy
 
Dla mnie Pyrkon jest w tej chwili o wiele lepszym eventem niż PGA. Dlaczego? Nie roiło się na nim od Youtuberów i ludzi za nimi biegającymi. Pyrkon zrzesza ludzi mających pozytywnego bzika na punkcie fantastyki. Nie ukrywam, że bardzo mi się to wydarzenie podobało, mimo kilku niedociągnięć - zbyt mała ilość otwartych kas, tłumy, i mała ilość hal wystawowych (tu jestem wybredny).
 
Jednakże podsumowując, nie żałuję czasu i pieniędzy przeznaczonych na to wydarzenie, czuję jednak lekki niedosyt. Z pewnością odwiedzę Pyrkon w 2017.
 
IMGP6402_w

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152
Komentarze [1]:
avatar TOM3K
dodano: 2017-12-08 16:10:12

Byłem i bardzo polecam tą imprezę. Niby trwa 3 dni a zlatuje raz dwa. A potem bolą strasznie nogi :)

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners