Tamer Adas | 14 października 2023, 21:45
Byliśmy świadkami najpewniej rekordowego trzeciego kwartału, który w 2023 roku okazuje się dla Steama wyśmienitym okresem, przebijającym znacząco ubiegłoroczny rezultat. Na platformie Valve rozeszło się przeszło 3,5 tysiąca gier, które przyłożyły się do sprzedaży na poziomie 1,7 miliona tytułów sprzedanych... dziennie!
Serwis VG Insights zdecydował się podzielić swoimi szacunkami na bazie danych Valve, które to rezultaty wskazują na to, że ostatni, trzeci kwartał 2023 roku okazał się rekordowy dla Steama, prezentujący jeszcze mocniejszą pozycję lidera, umacniającego się na swojej pozycji.
W tym okresie zadebiutowało przeszło 3,5 tysiąca gier, co przebiło wcześniejszy wynik w postaci 3473 gier, które ukazały się w drugim kwartale 2022 roku, rezultat rok do roku jest jeszcze bardziej imponujący, gdyż mowa jest aż o 12% postępie.
Zapoznaj się także z: Jakie gry powalczą o tytuł gry roku w 2023 roku? Zestawienie produkcji już teraz prezentuje się imponująco...
Zasługa jest w tym aspekcie gier niezależnych, gdyż propozycji z segmentów AAA i AA ukazało się zaledwie 38, co stanowi gorszy o 13% rezultat w takim samym okresie ubiegłego roku.
Valve może się pochwalić sprzedażą aż 1,7 miliona gier dziennie, dzięki czemu rok do roku rezultat sprzedanych kopii osiągnął próg 26%, a to wszystko przed najważniejszymi okresami promocyjnymi w ciągu roku. W ten sposób możliwe było uzyskanie aż 2,43 miliardów dolarów przychodu, co w ramach okresu rok do roku stanowi gigantyczny wzrost aż o 51%!
W ogóle wszystko wskazuje na to, że 2023 rok będzie najlepszy w historii, gdyż jedynie w drugim kwartale wzrost był niewiele większy względem 2022. W tym przypadku siłę pokazały może i nieliczne, ale cieszące się sporym zainteresowaniem tytuły AAA i AA, które uzyskały aż 1,8 miliarda dolarów.
Wspomniane wyniki są oczywiście zasługą wielu czynników, ale nie da się zaprzeczyć, że sprzedane przeszło 10 milionów kopii (szacunki VGI) Baldur's Gate 3 z pewnością były ważną cegiełką także dla Valve, które coraz bardziej umacnia swoją pozycję na komputerach osobistych, przyciągając do siebie ponownie największe hity Ubisoftu czy Blizzard Entertainment.
Nie zawsze jednak najważniejsi gracze radzą sobie jakoś doskonale, gdyż Starfield po solidnym początku zatrzymał się gdzieś na poziomie 3 milionów kopii, natomiast Armored Core VI Fires of Rubicon po dłuższym okresie nie potrafiło przebić 2 milionów.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: https://vginsights.com/insights/article/steam-market-report-q3-2023-strongest-ever-q3-performance
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu