Rewolucja w branży gier: fizyczne paczki odchodzą do lamusa

lubiegrac giełda Rewolucja w branży gier: fizyczne paczki odchodzą do lamusa
Rewolucja w branży gier: fizyczne paczki odchodzą do lamusa



redakcja | 8 stycznia 2025, 13:07

W ostatnim roku sprzedaż gier w formie fizycznej w Wielkiej Brytanii zmniejszyła się o 34,5%, co potwierdza globalny trend migracji ku cyfrowym usługom. Jednocześnie rynek gier wideo odnotował spadek przychodów o 4,4%, osiągając poziom 4,6 miliarda funtów. W porównaniu z branżą filmową (5 mld funtów) i muzyczną (2,4 mld funtów), sektor gier utrzymuje stabilną pozycję.

„Pomimo spowolnienia, rynek gier wideo pozostaje gigantem” – zauważyła Kim Bayley, dyrektor generalna ERA. „Wierzymy, że gry fizyczne nadal znajdą swoje miejsce, mimo rosnącej popularności cyfrowych modeli biznesowych.”

Dominacja gier cyfrowych i subskrypcji

Sprzedaż gier cyfrowych spadła jedynie o 1%, a usługi subskrypcyjne zyskały na popularności, odnotowując wzrost o 12%. To wyraźny sygnał, że gracze coraz częściej wybierają platformy online, które oferują wygodę i dostęp do szerokiej gamy tytułów.

Przeczytaj także:

 

Sprzedaż w liczbach: Co się zmieniło?

  • Sprzedaż gier na PC w formie cyfrowej spadła o 5%.
  • Cyfrowe wersje konsolowe zanotowały spadek o 15%.
  • Rynek gier mobilnych i tabletowych wzrósł o 2,6%.

Warto podkreślić, że EA Sports FC 25 okazało się najlepiej sprzedającą się grą roku 2024 w Wielkiej Brytanii, osiągając imponujące 2,9 miliona sprzedanych egzemplarzy, z czego 80% stanowiły wersje cyfrowe.

Prognozy na przyszłość

Rok 2025 może przynieść ożywienie rynku gier dzięki premierze długo wyczekiwanych produktów, takich jak Nintendo Switch 2 i Grand Theft Auto VI od Rockstar Games. Przewiduje się, że te wydarzenia znacząco wpłyną na wzrost sprzedaży zarówno w formie cyfrowej, jak i fizycznej.

Segment Zmiana sprzedaży
Fizyczne gry -34,5%
Cyfrowe gry na PC -5%
Cyfrowe gry na konsolach -15%
Gry mobilne i tabletowe +2,6%
Usługi subskrypcyjne +12%

Podsumowanie

Pomimo spadków, branża gier wideo zachowuje swoją potęgę, a rosnące zainteresowanie usługami subskrypcyjnymi wskazuje na przyszłe kierunki rozwoju. Czy rok 2025 okaże się przełomowy? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners