Agata Dudek | 18 sierpnia 2021, 20:00
Road 96, w niebezpieczną podróż pełną decyzji możemy już wyruszyć. Gra przygodowa proceduralnie generowana zadebiutowała na komputerach i Switchu.
Francuskie studio DigixArt, wykupione przez Koch Media, informuje, że przygodowa gra narracyjna, generowana proceduralnie, jest już po swoim debiucie. Wraz z podstawową wersją gry, na Steam pojawił się także Zestaw Autostopowicza, w ramach którego, oprócz gry, dostępna jest także oficjalna ścieżka dźwiękowa, która została stworzona przez 9 artystów, oraz oryginalny e-book opowiadający kluczowe dla gry historie sprzed 10 lat.
Road 96 to przygodówka, która łączy akcji, z eksploracją i narracyjnym stylem. W grze natkniemy się na przeróżnych, czasami dziwnych ludzi, wiele dziwacznych zdarzeń, a wszystko to w państwie o autorytarnym reżimie, wypełnionym opresjami. Historia w Road 96 stale się zmienia, a z każdą zmianą poznajemy coraz więcej szczegółów, próbując uciec z kraju.
Gra inspirowana jest filmami takich reżyserów jak Quentin Tarantino, bracia Coen i Bong Joon-ho. Nad ścieżką dźwiękową pracowała m.in. grupa muzyczna Survive, której muzykę można usłyszeć w popularnym serialu Stranger Things.
Przeczytaj również: Road 96, przygodowa gra akcji o bogatej klimatycznej fabule zmierza nie tylko na komputery, ale także na Nintendo Switch
I oto jest - szalony pomysł stworzenia gry z narracją proceduralną, bez żadnych ograniczeń twórczych dla całego studia, w końcu zostaje oddany w ręce graczy. Z podekscytowaniem, ale również z przerażeniem czekam na reakcje odbiorców, a ponadto na porównanie przebiegu ich rozgrywek. Niektóre z nich będą miały 6 odcinków, inne 14, niektóre skończą się od razu a inne nie skończą się nigdy. Ta gra jest o wolności - wolność ducha podczas podróży, wolności od dyktatury, a także - być może - wolności do niezależnej twórczości.” - Yoan Fanise, dyrektor generalny i dyrektor kreatywny w Digixart.
ROAD 96: PROLOGUE
Josh, Alex, Sonya, Jarod… Bohaterowie Road 96 wydają się być prześladowani przez swoją przeszłość i wydało nam się to oczywiste, że to tę przeszłość musimy spisać. Jeśli chodzi o format książki – czy jest lepszy sposób na uchwycenie ducha lat 90.i proceduralnie generowanej fabuły gry?" - Pierre Corbinais (autor „Road 96: Prologue”).
Razem z Pierrem chcieliśmy odtworzyć ducha gry, by był on jak najbardziej zbliżony do samej struktury „Road 96”. O czym warto pamiętać - wydarzenia z książki są tak naprawdę źródłem i fundamentem tego wszystkiego, co się dzieje w samej grze 10 lat później” - Yoan Fanise (CEO i Dyrektor Kreatywny w DigixArt).
Gra dostępna w wersji na komputery osobiste PC na Steam, GOG.com i Epic Games Store oraz na Nintendo Switch.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu