redakcja | 8 października 2025, 17:00
Badanie przeprowadzone przez Grupę LEGO na ponad 17 000 rodziców z 17 krajów, w tym z Polski, pokazuje istotne zmiany w sposobach spędzania czasu przez rodziny. Wizja zabawy dziecka łączącej elementy fizyczne i cyfrowe staje się faktem – aż 95% badanych rodziców uważa, że dzieci korzystają na łączeniu tych dwóch światów, a 76% przyznaje, że sami zachęcają do takiej formy aktywności.
Przeczytaj także:
Ekspert ds. cyfrowej edukacji dzieci, Bolesław Michalski, zwraca uwagę na pozytywne aspekty gier komputerowych: "Aż 55% rodziców dostrzega, że gry pomagają dzieciom w budowaniu relacji z rówieśnikami, a wiele z tych znajomości przenosi się później na realne kontakty." Zauważa też, że rodzice świadomi są potencjalnych zagrożeń, lecz uważają, że kluczem do zdrowego rozwoju jest równowaga i łączenie doświadczeń analogowych i cyfrowych.
Takie wyniki pokazują, że współczesny model rodzinnej zabawy ewoluuje w kierunku płynnego łączenia świata realnego i wirtualnego. Grupa LEGO odpowiada na tę zmianę, prezentując klocki oparte na motywach znanych gier komputerowych, takich jak Minecraft, Fortnite czy Super Mario. To próba wsparcia rodzin w integracji obu form zabawy.
"Zabawa cyfrowa i analogowa już teraz są nieodłączne w codziennym życiu wielu rodzin, a nasze zestawy mają pomóc w naturalnym i twórczym łączeniu tych światów" – podkreśla przedstawiciel Grupy LEGO.
Pełne dane oraz wnioski z badania dostępne są w załączonym raporcie.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu