Tamer Adas | 9 marca 2021, 16:00
Seria Sniper Ghost Warrior ma już swoje lata, dzierżąc niezwykłą historię. Jak kształtowały się losy cyklu? Jak się zmieniał? Jakie były początki?
Wbrew pozorom historia cyklu nie rozpoczęła się w 2010 roku od premiery gry Sniper Ghost Warrior, dwa lata wcześniej na rynku pojawiła się produkcja Snajper: Sztuka zwyciężania (ang. Sniper: Art of Victory), będąca swego rodzaju prequelem serii, kształtującym podstawy dla dalszych sukcesów.
Nadchodzi zatem pamiętny 2010, gdy na runku ukazuje się Sniper Ghost Warrior zbierający w większości przypadków kiepskie oraz średnie oceny. Projekt ma jednak solidną podstawę, co zdecydowanie doceniają fani, gromadzący się w naprawdę dużej ilości.
Zapoznaj się także z: Nim zło powróci w Diablo IV i Diablo Immortal, czyli jak kształtował się fenomen serii Diablo?
Po trzech latach ukazała się kolejna odsłona, która niestety pomimo faktycznego ulepszenia niektórych sfer gry, pokroju oprawy wizualnej, ostatecznie okazała się być sporą porażką, zarówno pod względem technicznym jak i generalnym odbiorem. Był to swego rodzaju znak ostrzegawczy przed tym co się miało stało....
CI Games cały czas się solidnie rozwijało, wprowadzając w 2014 roku aż dwie dobre gry, co prawda Enemy Front zostało zauważalnie skrytykowane, ale nie było aż tak złe jak wspomniany chociażby SGW 2. Wszystko naprawił Lords of the Fallen, na którym wyrosło także Deck 13. Przemyślany projekt miał pewne braki, ale przy okazji początku nowej generacji, polska gra okazała się naprawdę niezłą i wartościową propozycją.
Po dobrym okresie, zauważalnym wzroście i ambicjach zarządzający mieli ambicję wejść na zupełnie nowy poziom, spróbować swoich sił w segmencie AAA, stawiając na ambitnie i efektownie prezentującego się Sniper Ghost Warrior 3, projekt oferujący otwarty świat, ciekawą fabułę i szeroki zakres atrakcji. Niestety oczekiwania i skala przekroczyły możliwości zbyt małego zespołu deweloperskiego, przez co "Trójka" nie spełniła sporych oczekiwań..
Po sporych problemach na kilku poziomach studio musiało się mocno przeobrazić, podjąć inne decyzje biznesowe oraz spróbować nieco inaczej pokierować swoją przyszłością. W ten sposób zdecydowano się postawić na Sniper Ghost Warrior Contracts, czyli na nowe podejście do marki. Powrót do mniejszej skali, postawienie na jakość oraz wykorzystanie dotychczasowej historii marki SGW oraz jej podstawowych, kluczowych obecnie systemów i mechanik. Takie podejście przyniosło nam chyba najlepszą pod względem jakości i przyjęcia propozycję.
Już w czerwcu tego roku mamy się przekonać czy rozwój udanej odsłony przełoży się także na sukces Sniper Ghost Warrior Contracts 2. W razie kontynuacji udanego trendu, dzięki któremu także pobocznie United Label mogło się pochwalić świetnym odbiorem i pochwałami, być może doczekamy się kolejnej wartościowej propozycji w tym jakże pozbawionym premier roku.
CI Games S.A. notowane jest na GPW.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu