Sherlock Holmes Chapter One, detektywistyczny thriller traktowany jak prequel serii z nowymi informacjami przedstawionymi przez twórców, studio Frogwares.
O tym, że nowa, ale zupełnie inna gra z serii Sherlock Holmes, już wiecie. Sherlock Holmes Chapter One została niedawno zaprezentowane, nie tylko na oficjalnym zwiastunie. Przygodówka ma bowiem już swoją stronę na Steam, znamy jej wymagania, wiemy także na jakie platformy trafi, co nastąpi w przyszłym roku. Poznaliśmy także szczegóły fabuły, w której wcielamy się w 21- letniego Sherlocka Holmesa, na początkach jego detektywistycznej kariery. Dziś chcielibyśmy przedstawić Wam co na temat nowego projektu, tym razem w pełni stworzonego i wydanego przez Frogwares, mają wspomniani twórcy.
Jak zapewne wiecie, w nowej odsłonie gry, twórcy postawili na zupełnie inną historię, która nie będzie kontynuować opowieści znanych z poprzednich części, jak choćby z Sherlock Holmes: The Devil's Daughter, którego szczegółowy poradnik/solucję znajdziecie na stronie, ale przybliży graczom w przygodowym prequelu młodego, 21-letniego detektywa na początku jego błyskotliwej kariery.
- Tym razem chcieliśmy być bardziej kreatywni z opowiedzianą historią i znaleźliśmy pomysł, który tak naprawdę nie został dotknięty przez inne adaptacje - "pierwszy duży przypadek" Sherlocka jako młodego, 21-letniego mężczyzny. Jest Sherlockiem w centrum uwagi, ale w tym momencie jest on bardziej surowym talentem niż wyrafinowanym geniuszem. Beztroski i niecierpliwy, odrobinę bezczelny, ale nieświadomie już na drodze do doskonałości - mówi Antonina Melnykova, Główna Projektantka Narracji
Zmianie uległa także lokalizacja gry. Wszystkie poprzednie części, choć razem z bohaterami wędrowaliśmy po różnych terenach, skupiały się na Londynie XIX wieku. Tym razem studio Frogwares postanowiło dać graczom lokalizacyjną odmianę, przenosząc akcję gry na śródziemnomorską wyspę. Tam poznajemy szczegóły dotyczące dzieciństwa Sherlocka i jego późniejszego osiedlenie się właśnie w Londynie. Przy okazji twórcy przedstawili także zupełnie inną postać, przyjaciela z dzieciństwa, który towarzyszył Sherlockowi przez Johnem Watsonem, Jonathana, zwany Jonem.
- Tak samo z lokalizacją. Chcieliśmy spróbować czegoś innego niż w zbyt znanym, mrocznym Londynie z epoki wiktoriańskiej. Jeszcze w XIX wieku odkrywamy odizolowaną, wypaloną słońcem śródziemnomorską wyspę, gdzie podziały klasowe i korupcja są podstawą tego społeczeństwa. To właśnie tam nasz Sherlock spędził dzieciństwo. A teraz, jako młody człowiek, jest zmuszony do powrotu tutaj i odkrycia mglistej prawdy kryjącej się za śmiercią jego matki - straty, która zrujnowała jego dzieciństwo wiele lat temu i zmusiła go do przeprowadzki do Londynu. I jak zawsze, Sherlock nie jest sam w swoich przygodach. Zanim zaprzyjaźnił się z Johnem Watsonem, Sherlock miał innego najlepszego przyjaciela, Jonathana, a ich związek będzie główną częścią naszej gry.
Stawiając na inność, młodego bohatera, nową lokację, twórcy chcąc być bardziej pomysłowi, postanowili jednak zachować bliskość materiału źródłowego, dodając do niego pewne wyjaśniania, na przykład zamiłowanie do skrzypiec czy uzależnień Holmesa.
- Podczas gdy my stajemy się coraz bardziej kreatywni z zapleczem Sherlocka, fani serii i charakteru mogą być pewni, że trzymamy się blisko materiału źródłowego, aby zachować jego spójność. Większość ludzi ma stanowczy pogląd na to, kim jest Sherlock. Nasza historia nie polega na tym, by to zmienić, ale by zbadać, w jaki sposób Sherlock mógł w ten sposób zaistnieć, zbadać pomysły, aż do tego, jak nabrał zamiłowania do skrzypiec, jego charakterystycznego kapelusza, a nawet uzależnienia od narkotyków.
Odświeżeniu w grze, oprócz historii i scenerii dokonano także w kwestii typowo detektywistycznych, dochodzeniowych elementów, które twórcy nazywają: "Globalnym Systemem Dochodzeniowym". Jest on mocno zaktualizowany w stosunku do The Sinking City. Twórcy postanowili pójść o krok dalej i dać graczom o wiele więcej swobody w rozwiązywaniu spraw w sposób, który sprawia wrażenie prawdziwej pracy detektywistycznej.
Globalny system śledczy polega głównie na tym, aby gracze bardziej polegali na swojej intuicji i umiejętności rozwiązywania spraw. Klucze w rozdziale pierwszym są nabywane i analizowane za pomocą ogromnego wachlarza umiejętności, sztuczek, narzędzi i metod, którymi dysponuje Sherlock. Ponieważ istnieje tak wiele kombinacji, gracze będą musieli naprawdę myśleć jak detektyw, ponieważ wspólne wymuszanie wskazówek do momentu reakcji w grze nie będzie zbyt skuteczne - mówi Yaroslav Martyniuk, główny projektant funkcji.
Sherlock Holmes Chapter One to nie tylko gra przygodowa, ale i przygodowa akcji, w której znajdziemy system walki i wykorzystanie legendarnych umiejętności Sherlocka w zakresie obserwacji z pominięciem brutalnej walki siłowej. Deweloperzy opierając się na opiniach graczy i recenzentów, które wpływały z poprzednich gier, takich jak: Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, którego poradnik/solucję także znajdziecie na stronie, wprowadzają w Sherlock Holmes Chapter One pewne zmiany.
Przyjrzeliśmy się uważnie fanowi i komentarzom prasowym, które otrzymaliśmy z The Sinking City i poprzednich gier Sherlocka, jak choćby. Te opinie definiują funkcje w rozdziale pierwszym: dochodzenie, historia, walka, eksploracja, itp. Na przykład, system walki w rozdziale pierwszym został zbudowany całkowicie od zera, a wiele innych mechaniki jest zmienianych/ulepszanych, aby poprawić ogólne tempo gry.
Premiera gry w wersji na komputery osobiste PC, PlayStation 4, Pro, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X w 2021 roku.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu