redakcja | 8 lipca 2025, 11:00
Studio BetaDwarf, znane m.in. z Forced i Minion Masters, ogłosiło istotne wsparcie inwestycyjne od Square Enix, które pozwoli znacznie przyspieszyć prace nad ich nową grą – Vaultbreakers. Projekt został zapowiedziany na początku 2025 roku, a teraz twórcy ujawnili pierwszy zwiastun rozgrywki oraz rozpoczęli nowy publiczny playtest.
Vaultbreakers to gra akcji z widokiem z góry, nastawiona na dynamiczną eksplorację i wymagające starcia z bossami. Gracze wcielają się w bohaterów przemierzających świat reagujący na ich decyzje, zbierają potężne relikty i próbują uciec. Można grać solo lub w trybach kooperacyjnych PvE i PvPvE.
Przeczytaj także:
Playtest potrwa do 9 lipca, a dostęp do niego można uzyskać poprzez oficjalną stronę vaultbreakers.com lub biorąc udział w kampanii Twitch Drops. Nowa wersja testowa oferuje sporo nowości, a twórcy zdecydowali się przyspieszyć wprowadzenie dwóch najczęściej zgłaszanych przez społeczność funkcji: Solo Queue i pełnoprawnego trybu tylko PvE. Solo Queue pojawiła się już w obecnym teście, a PvE-only ma pojawić się w najbliższych miesiącach.
Wsparcie finansowe ze strony japońskiego giganta to dla BetaDwarf ogromny krok. Według Hideakiego Uehary, szefa działu rozwoju biznesu w Square Enix, gra przyciągnęła uwagę nie tylko swoją oprawą, ale przede wszystkim rozbudowaną współpracą graczy i bogatym światem.
"Square Enix zawsze poszukuje jakości i utalentowanych twórców. Vaultbreakers oferuje coś unikalnego – silne połączenie graczy i emocjonującą eksplorację.", powiedział Hideaki Uehara.
CEO BetaDwarf, Steffen Kabbelgaard, podkreślił, że dzięki wsparciu wydawcy studio może jeszcze lepiej skupić się na rozwijaniu gry wspólnie ze swoją społecznością. Dotychczas przeprowadzono ponad 15 testów z udziałem 50 tysięcy graczy, a każda iteracja wprowadzała poprawki na podstawie ich opinii.
Oprócz premiery zwiastuna i rozpoczęcia playtestu, BetaDwarf zaprezentowało szereg świeżych funkcji. Gracze mogą teraz rozwijać swoje bazy – od prowizorycznych schronów po rozbudowane centra operacyjne z nowymi NPC-ami, zdolnościami i ulepszeniami.
W grze pojawiły się także nowe aktywne przedmioty, które wpływają na taktykę – jak hak do przyciągania się czy możliwość przyzwania wilka do walki. Ulepszono również system personalizacji stylu gry poprzez nowe perki i wyposażenie. Wprowadzenie kolejek solo i duo pozwala lepiej dopasować się do preferencji graczy.
Deweloperzy zadbali także o większą różnorodność wrogów – dzięki losowym punktom pojawiania się i zróżnicowanym ścieżkom patrolowym, rozgrywka ma być bardziej nieprzewidywalna.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu