Tamer Adas | 13 września 2022, 07:15
24/7Communication oraz OpinionWay Polska zdecydowały się zapytać naszych rodaków o ich stosunek do Metawersum jako takiego zarówno na obecnym jak i przyszłym stanie. Czego się możemy spodziewać?
Agencja 24/7Communication i firma badawcza OpinionWay Polska zdecydował się oficjalnie zapytać zaproszonych do badania Polaków o ich wiedzę oraz stosunek względem tak zwanych metawersów, tworzonych przez międzynarodowe korporacje zjawisk oraz platform w internecie.
W ten też sposób dowiedzieliśmy się, że 50% Polaków w ciągu najbliższych 5 lat chce skorzystać z metawersum, aż 23% deklaruje, że nie ma takiego zamiaru. Na tę chwilę zdecydowana większość badanych w sieci zajmuje się zakupami online (91%) oraz serwisami społecznościowymi (88%). Prawie 3/4 pytanych zadeklarowało, że w sieci stara się miło spędzić czas, odcinając się od codziennych problemów.
Metawersum postrzegane jest obecnie jako potencjalne narzędzie, najbardziej atrakcyjne w przyszłości do nauki języków, udziału w kulturalnych wydarzeniach oraz poszukiwania zupełnie nowych znajomości. 58% osób chce w ten sposób dokonywać zakupów, 60% przechodzić szkolenia, a 58% tak sobie wyobraża przyszłe wizyty lekarskie.
Jako największe zagrożenia identyfikowane są niebezpieczeństwa uzależnień, cyberprzestępczości, mieszania się obrazu rzeczywistości czy zwiększenia się izolacji społecznej. Za obecnych liderów, w oczach badanych uchodzą Facebook, Apple, Google, Samsung oraz Microsoft.
Przeczytaj też: Tydzień THQ Nrodic 2022 wystartował na GOG-u! Jakie produkcję wydawcy z Embracer Group możemy zgarnąć taniej?
Metawersum bez wątpienia daje możliwości, bo jest naturalnym punktem styku z konsumentami i wysoce angażującą platformą, na której jak pokazuje przykład kampanii Song Breaker for Logitech, marka jest w stanie zatrzymać konsumenta w swoim świecie średnio przez ponad 7 minut – co wydaje się niemal niemożliwe na TikToku czy kanale YouTube. Aby jednak osiągnąć sukces, nie powinniśmy myśleć o metawersum w kategoriach technologii czy zwrotu z inwestycji, ale w kategorii ludzi, konsumentów i tym, jak ich zatrzymać w naszym wirtualnym świecie na dłużej. - powiedziała Agata Zeman, CEO w 24/7Communication.
Badania służą rozumieniu świata dookoła nas. Zgłębienie tematów związanych z metawersum z perspektywy polskich konsumentów, to krok w stronę tego, aby wyobrazić sobie tę nową cyfrową rzeczywistość, a przez to - ułatwić markom i firmom podejmowanie adekwatnych działań monetyzujących nowe trendy. - zdradził Piotr Sztabiński, Business Development Director OpinionWay.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu