redaktor | 27 lipca 2024, 09:00
Wczorajsze dramatyczne ogłoszenie o strajku aktorów gier wideo z powodu obaw związanych z AI może mieć mniejszy natychmiastowy wpływ na nadchodzące tytuły, niż początkowo sądzono. less
Chociaż związek SAG-AFTRA rzeczywiście zagłosował za strajkiem artystów głosowych i personelu zajmującego się przechwytywaniem ruchu, wiele projektów wydaje się być nieobjętych tym strajkiem.
Obejmuje to wszelkie gry wideo będące w fazie rozwoju od roku, w tym (na razie) gry live service, zgodnie z oświadczeniami zarówno SAG-AFTRA, jak i firm, które strajk ma dotknąć, uzyskanymi przez reportera Kotaku, Ethana Gacha.
Patrząc na harmonogram wydawniczy na resztę tego roku i do 2025 roku, obejmuje to większość tytułów AAA, których rozwój trwał od kilku lat.
Ostatniej nocy pojawiły się obawy wśród fanów GTA oraz niejasne doniesienia na temat wpływu strajku na wydawcę gry, firmę Take-Two. Ale można bezpiecznie powiedzieć, że GTA6 jest rozwijane na tyle długo, że nie będzie to miało wpływu.
To samo dotyczy gier takich jak październikowe Call of Duty: Black Ops 6 i listopadowe Assassin's Creed Shadows, a także nadchodzącego Dragon Age: The Veilguard. Eurogamer skontaktował się z EA, Activision, Ubisoft i Take-Two w celu uzyskania komentarza.
Aktualizacja strony Rockstar sugeruje, że subskrypcje GTA+ mogą wkrótce obejmować dostęp do gier na Switcha.
"Ze względu na pewne postanowienia w kontrakcie IMA (Interactive Media Agreement), gry będące w produkcji w momencie, gdy związek powiadomił firmę o zakończeniu, nie są obecnie objęte nakazem strajku. Większość powiadomień została wysłana we wrześniu 2022 roku," napisał SAG-AFTRA.
Jeśli chodzi o gry live-service, chociaż mogą one być dotknięte w przyszłości, istnieje również 60-dniowy okres karencji, w którym prace mogą kontynuować się na razie. Innymi słowy, strajk musiałby trwać ponad dwa miesiące, zanim to by się zaczęło.
"Wysłaliśmy osobne powiadomienie dotyczące gier live-service, które możemy strajkować w mniej niż 60 dni," kontynuował SAG-AFTRA. "Zaktualizujemy członków, jeśli rozszerzymy nakaz strajku na te gry bliżej tego czasu."
Oświadczenie od firm potencjalnie dotkniętych strajkiem mówi podobnie, choć zaznacza jeszcze nowszy termin wyłączenia z działalności strajkowej.
"Język w IMA jest jasny, że gry wideo, które były już w produkcji przed 25 sierpnia 2023 roku, w tym gry live-service, nie podlegają strajkowi i pozostają objęte obowiązującymi warunkami IMA na lata 2020-2022. Wykonawcy nie naruszyliby nakazu strajku, jeśli kontynuowaliby pracę nad tymi grami."
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu