Svoboda 1945, kolejny przygodowy projekt Charles Games zrzeszający naukowców i studentów z Uniwersytetu Karola oraz Czeskiej Akademii Nauk oraz niezależnych twórców, zadebiutuje w pierwszym kwartale przyszłego roku.
O studiu Charles Games pierwszy raz usłyszeliśmy w 2017 roku, kiedy to na Kickstarterze ruszyła kampania finansowa przygodowo - historycznej produkcji opowiadającej o tragicznych wydarzeniach w Czechach, podczas II wolny światowej, zatytułowanej Attentat 1942. Gra oparta na osobistych wspomnieniach, interaktywnych komiksach i autentycznych materiałach filmowych otrzymała mnóstwo nagród, wśród nich nagrodę za „Najbardziej niesamowitą grę” na festiwalu A MAZE 2018, „Czeska gra roku 2017” oraz nominację do nagrody IGF 2018 za doskonałość w narracji.
Twórcy nie porzucili chęci niesienia i rozpowszechniania prawdy historycznej i ogłosili swój kolejny projekt, który podobnie jak ich poprzednia produkcja, o której mieliśmy okazję wspominać między innymi przy okazji nominacji Attentat 1942 do nagrody w odpowiednikach growych Oskarów, przeniesie graczy w rzeczywistość wojenną i jej schyłku.
Svoboda 1945 stworzona została przez profesjonalnych historyków i przenosi graczy do niewielkiej wioski, położonej na pograniczu czesko-niemieckim, której niespokojna przeszłość pozostawiła głębokie blizny wpływające na wiele rodzin. Tym razem śledzić będziemy wydarzenia tuż po odwrocie nazistów, pod koniec II wojny światowej. Poznamy okres wypędzenia Niemców sudeckich z Czechosłowacji, dojście komunistów do władzy i przymusową kolektywizację ziem rolnych.
- Epoka powojenna przyniosła nie tylko radość wyzwolenia, ale także bolesne wyliczenie strat, wybuchów nieuzasadnionej przemocy i poszukiwanie nowej organizacji społeczeństwa, która już była pod wpływem początku Zimnej Wojny - wyjaśnia historyk Jaroslav Cuhra z Instytutu Historii Współczesnej Czeskiej Akademii Nauk.
Svoboda 1945 jest rozwijana przy pomocy niestandardowych narzędzi w Unity. Podobnie jak Attentat 1942, to kombinacja interaktywnych komiksów, wywiadów wideo, archiwalnych materiałów filmowych oraz mini- gier.
- Włożyliśmy wiele wysiłku w dostępność naszej gry. W przeciwieństwie do większości gier, Svoboda 1945 testuje twoją empatię, a nie refleks - stwierdza Ondřej Paška, programista gry.
Gra tworzona jest przez naukowców i studentów z Uniwersytetu Karola oraz Czeskiej Akademii Nauk, a także niezależnych artystów. Rozwój jest wspierany przez czeskie Ministerstwo Kultury i Agencję Technologiczną Republiki Czeskiej.
Svoboda 1945 zadebiutuje w wersji na PC i Mac na Steam oraz na iOS i Android w pierwszym kwartale 2020 roku.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu