Studio Rebel Wolves zaprezentowało swój pierwszy projekt, The Blood of Dawnwalker. Gra przenosi graczy do wyniszczonej przez wojny i zarazę Europy, gdzie dodatkowe zagrożenie stanowią żądni krwi i władzy wampirzy władcy.
Pierwszy zwiastun fabularny wprowadza głównego bohatera gry, Coena, oraz pokazuje skalę zagrożenia, z jakim zmierzy się ludzkość.
Zaawansowana technologia i narracja
Produkcja wykorzystuje silnik Unreal Engine 5, co zapewnia wysoki poziom szczegółowości grafiki i płynności animacji. Twórcy określają grę mianem „narrative sandbox”, co podkreśla jej unikalne podejście do swobody narracji.
„W większości gier sandbox oznacza swobodę gameplayu. U nas oznacza swobodę narracji. Gracze sami zbudują swoje doświadczenie w trakcie rozgrywki – dla każdego będzie inne.” – Konrad Tomaszkiewicz
Każda decyzja podejmowana przez gracza wpływa na przebieg historii, bez klasycznego podziału na zadania główne i poboczne.
System czasu i wyzwania
Jednym z najciekawszych elementów gry jest limit czasu fabuły. Główna historia obejmuje pełne 30 dni i nocy. Aby odkryć wszystkie tajemnice świata, gracze będą musieli podejść do rozgrywki więcej niż raz.
Postać Coena, jako Dawnwalker, łączy w sobie cechy człowieka i wampira. Jego moce wzrastają szczególnie w świetle księżyca, a dodatkowo potrafi wyczuwać czarną magię i biegle włada bronią.
Specyfikacja i oczekiwania
Gra będzie dostępna na PC oraz konsole obecnej generacji, oferując zaawansowaną oprawę graficzną dzięki technologii Unreal Engine 5. Główną cechą rozgrywki jest swoboda narracyjna, która pozwala graczom samodzielnie kształtować swoje doświadczenia. Fabuła ograniczona jest do 30 dni i nocy, co wymusza strategiczne planowanie i ponowne podejście do gry, aby odkryć wszystkie jej sekrety.
Twórcy, znani z pracy nad Wiedźminem 3, zapowiadają kolejne szczegóły latem. Pokaz ma dotyczyć mechanik rozgrywki, w tym systemu walki oraz eksploracji.