Tamer Adas | 17 maja 2022, 23:45
Horror krakowskiego studia Bloober Team: The Medium doczekał się tytułu Gry Roku podczas rozdania nagród Digital Dragons Awards 2022.
Wczoraj odbyła się gala rozdania nagród Digital Dragons Awards 2022, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, że najlepszą grą minionego roku uznano horror The Medium, ostatnia produkcja studia Bloober Team.
Zapoznaj się też z:
Propozycja poza mianem bezkonkurencyjnego projektu (rywalizując z The Chronicles of Myrtana: Archolos, Chernobylite, Car Mechanic Simulator 2021 i Growing Up), tytuł w alternatywnej wizji Krakował został doceniony także w kategoriach: Najlepszy Polski Design oraz Najlepszy Polski Oryginalny Soundtrack.
Spółka w ostatnim czasie zawiązała współpracę z Sony Interactive Entertainment, a obecny 2022 roku rozpoczęła od aż 39% wzrostu przychodów netto, uzyskując 17,22 miliony złotych.
Cały czas kontynuowane są prace nad Projektem B (dawny Projekt Black) oraz Projektem C, które za pewien czas zostaną oficjalnie ujawnione, we współpracy z KONAMI oraz Private Division i Rouge Games.
Otrzymanie aż trzech nagród, w tym tej najważniejszej, jest niewątpliwie pięknym zwieńczeniem intensywnych prac nad tytułem. The Medium i jego sukces utwierdził nas w przekonaniu, że horrory są w naszym DNA i z każdym nowym projektem możemy sięgać po jeszcze więcej. Jestem dumny z tego projektu i zespołu, który sprawił, że rozwiązania, które z początku wydawały się niemożliwe do zrealizowania, okazały się dla nas całkowicie osiągalne – Piotr Babieno, Prezes Bloober Team.
Niezmiernie cieszę się, że The Medium nadal tak dobrze się sprzedaje. Początek roku przyniósł kolejne wyróżnienia dla naszej gry m.in. zwycięstwo w rankingu najlepszych gier 2021 organizowanym przez serwis Gamerweb, nominacje w SXSW Awards 2022 w kategoriach Indie Game of the Year oraz Excellence in Original Score - komentuje Piotr Babieno, prezes spółki. - Stabilnie realizujemy nasze cele i długoterminową strategię by ugruntować naszą pozycję światowego lidera w tworzeniu gier z gatunku horror. Cały czas zatrudniamy nowe osoby i budujemy trwały, doświadczony zespół, który mam nadzieję, zostanie z nami długie lata. Od dawna podkreślam, że stawiamy na ludzi i ich umiejętności. Wierzę, że stworzenie dobrego planu i trzymanie się go przyniesie duże profity zarówno całej firmie, jak i jej pracownikom. Zawierane przez nas współprace z największymi graczami na rynku tylko pokazują, że nasza praca jest dostrzegana i doceniana. -
Wybuch wojny tuż za naszą granicą miał zdecydowanie duży wpływ na atmosferę w pracy, ale nie zakłócił w żaden sposób harmonogramów prowadzonych projektów. Nasi pracownicy okazali niesamowite wsparcie ukraińskim sąsiadom - wielu z nich wyruszyło do pomocy uchodźcom na granicę z Ukrainą, bądź́ zaoferowało im schronienie. Niezmiernie mnie cieszy, że pracuje z tak wspaniałymi ludźmi, którzy potrafią się tak zjednoczyć w trudnych momentach - kończy Piotr Babieno.
Horror The Medium pierwotnie zadebiutowało 28 stycznia 2021 roku na komputerach osobistych i na konsole Xbox Series S i Xbox Series X. Gra zagościła premierowo w Xbox Game Pass. Wersja na PlayStation 5 ukazała się 3 września 2021 roku.
Bloober Team S.A. obecne jest na parkietach NewConnect. Firma planuje pojawić się na Giełdzie Papierów Wartościowych w 2022 roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: Informacje prasowe
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu