redakcja | 16 maja 2025, 14:00
Na Steamie pojawiła się zaktualizowana wersja dema The Necromancer's Tale – nietypowego RPG w klimatach gotyckich i lovecraftowskich, stworzonego przez studio Psychic Software. To historia, w której nekromancja to nie tylko mechanika rozgrywki, ale przede wszystkim droga – pełna mrocznych rytuałów, trudnych wyborów moralnych i nieodwracalnych konsekwencji.
Gracz wciela się w postać drobnego szlachcica w alternatywnej XVIII-wiecznej Italii. Jego życie diametralnie się zmienia, gdy zostaje wciągnięty w świat zakazanej magii. W The Necromancer's Tale opowieść odgrywa kluczową rolę – fabuła liczy ponad 400 tysięcy słów, a świat gry zamieszkuje ponad 180 postaci niezależnych.
Przeczytaj także:
Produkcja czerpie inspiracje z takich tytułów jak Disco Elysium i Pillars of Eternity, ale wyróżnia się unikalnym podejściem do tematyki nekromancji. To nie kolejna szkoła magii – to istota historii. Gracz mierzy się z konsekwencjami każdego rytuału i każdej decyzji – zarówno tych wypowiedzianych w dialogach, jak i tych widzianych przez innych.
"Nekromancja w naszej grze to nie tylko czary – to serce całej opowieści. Chcemy, by gracze czuli ciężar każdej decyzji, każdego poświęcenia i każdej przywróconej duszy." – mówią twórcy, Sam Redfern i Kirsty Halloran.
System frakcji i zaufania sprawia, że fabuła rozwija się w zależności od naszych działań – zawiązujemy sojusze lub tworzymy nowych wrogów, a każde słowo ma znaczenie. Świat gry został mocno zainspirowany prozą H.P. Lovecrafta, oferując atmosferę pełną niepokoju, tajemnic i moralnej niejednoznaczności.
Rozgrywka opiera się na eksploracji, dialogach i turowych walkach, w których możemy dowodzić nie tylko żywymi sojusznikami, ale i armią nieumarłych. Dla tych, którzy wolą skupić się na fabule, przygotowano system automatycznego rozstrzygania potyczek. Rytuały i nekromancja to nie tylko element walki – pozwalają wpływać na fabułę, komunikować się z duchami i odkrywać ukryte spiski.
Gracz ma możliwość wpływania na relacje między frakcjami, a jego działania – od szantażu po dyplomację – mogą zmieniać układ sił w świecie gry. Świat przedstawiony to alternatywna wizja XVIII wieku, gdzie granica między nauką a magią niemal nie istnieje – nekromancja przenika się z medycyną, a alchemia z chemią.
Pełna wersja gry zaoferuje od 25 do 50 godzin rozgrywki – w zależności od stylu gry i zainteresowania wątkami pobocznymi oraz ukrytymi lochami. Wersja demonstracyjna na Steamie pozwala zapoznać się z początkiem tej niepokojącej przygody i zawiera pełnoprawny dungeon crawl.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacja prasowa
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu