redakcja | 7 września 2025, 16:00
Twórcy z CD Projekt RED podzielili się informacją, że w nadchodzącej grze The Witcher IV pojawią się motywy zaczerpnięte z najnowszej powieści Andrzeja Sapkowskiego, Crossroads of Ravens. Choć tytuł jest prequelem i opowiada o wcześniejszych wydarzeniach, które miały miejsce przed czasami Geralta, deweloperzy planują wprowadzić do gry niektóre elementy fabularne z tej książki.
Premiera The Witcher IV została przesunięta na termin nie wcześniejszy niż 2027 rok, a produkcja jest realizowana przez rekordową liczbę aż 444 osób. Kilka miesięcy temu na pokazie Epic’s State of Unreal zaprezentowano imponujący techniczny pokaz możliwości gry na PlayStation 5, który rozbudził apetyt fanów serii.
Przeczytaj także:
Narrative Director Philipp Weber, który miał swój udział przy The Witcher III: Wild Hunt i Cyberpunk 2077, wspomniał również, że podobnie jak przy trzeciej części, gdzie wprowadzono elementy z książki Season of Storms, tak i teraz możemy spodziewać się nawiązania do świeższych materiałów literackich. Jednak ze względu na miejsce akcji i chronologię, trudno oczekiwać, aby adaptowano tam więcej niż kilka ogólnych pomysłów.
Warstwa prawna między CD Projekt RED a Sapkowskim została uregulowana po latach sporów dotyczących licencji. Aktualna umowa zakłada bowiem „ramy przyszłej współpracy”, co mogło umożliwić twórcom konsultacje przy tworzeniu The Witcher IV i lepsze dołączenie wizji autora do projektu gry.
Gra ma być jedną z najbardziej ambitnych odsłon serii. CD Projekt RED stawia na wysoką jakość i szczegółowość, a jej wielkość ma być porównywalna do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Z zapowiedzi wynika, że wątek romansowy Ciri będzie bardzo rozbudowany i ważny dla fabuły. Wykorzystany silnik zapewni zaawansowaną oprawę graficzną, w tym wsparcie dla ray tracingu i płynność do 60 klatek na sekundę.
„Nie mogę ujawnić, w jaki sposób dokładnie to zrobimy, ale Season of Storms pojawiło się podczas tworzenia Wiedźmina 3, więc staraliśmy się uwzględnić niektóre nowe elementy. Możecie spodziewać się czegoś podobnego” – powiedział Philipp Weber.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu