Trzy studia - 4A Games, Ready At Dawn oraz Epic Games zaprezentowały swoje tytuły tworzone z myślą o wirtualnej rzeczywistości. W co zatem będzie grać w goglach VR?
Szybka piłka i na pierwszy ogień wystawiam 4A Games Malta, które po bardzo udanych dwóch odsłonach serii Metro postanowili zmienić trochę klimat i w związku z tym przenosimy się do nieznanej nam przyszłości, w której świat został zniszczony przez drastyczną zmianę temperatury oraz klimatu. To właśnie on zmienił na zawsze Władywostok.
Jak to jednak z 4A się ma, znów wcielimy się w bohatera, który będzie musiał się zmierzyć z przeróżnymi kreaturami oraz najgorszymi z potworów - ludźmi.
Odrobinę się zawiodłem tym tytułem, ponieważ liczyłem jednak na jakąś większą grę, niestety tak jednak nie jest mamy w tym przypadku do czynienia z czymś ewidentnie mniejszym. Na minus też trzeba odnotować lekki brak oryginalności, szczególnie spoglądając na ostatnie produkcje tego studia! Znów post-apo, znów potwory, znów strzelanie w zimnie lub niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Epic Games postanowiło włączyć się do rynku VR za sprawą swojego Robo Recall, zabawnej strzelanki z masą atakujących nas robotów. Kolorowe miejsca akcji idealnie współpracują z dynamicznym, lekko kreskówkowym stylem całej gry. Na pewno warto śledzić tego FPSa, chociażby ze względu na lekkie podejście do ogólnej koncepcji olbrzymiego ataku armii robotów.
PS. Zapomniałem wspomnieć o najważniejszej rzeczy - grafice, które na pewno będzie bardzo dobra. To właśnie Robo Recall może okazać się produkcją promującą nowy silnik Unreal Engine.
Ready At Dawn po rozłące z Sony bardzo intensywnie pracuje nad kolejnymi grami, tym razem zaprezentowali nam Lone Echo, które podobnie do Ard1ft ewidentnie wzorowane było na filmie Grawitacja z Sandrą Bullock. Czy to minus? W zasadzie nie, pod warunkiem, że tytuł będzie bardzo dobry oraz nie będzie powodował rzygotliwości wśród graczy noszących gogle.
Nasz przyjaciel robot wydaje się być naprawdę ciekawy, w zasadzie to interakcja głównej bohaterki może być świetna. Podstawą będzie jednak odpowiednie dopracowanie Lone Echo właśnie w tej kwestii. Grafika na pewno będzie się podoba, szczególnie gdy będziemy oglądać tyle efektów cząsteczkowych czy elementów lecących w naszym kierunku.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu