redakcja | 4 grudnia 2024, 08:40
Ubisoft ogłosił zakończenie rozwoju gry XDefiant, co skutkuje zamknięciem trzech studiów produkcyjnych oraz zwolnieniem 277 pracowników. Decyzja ta pojawia się po wcześniejszych zaprzeczeniach dotyczących zakończenia projektu, które pojawiły się zaledwie półtora miesiąca temu.
Przeczytaj także:
Według Marie-Sophie de Waubert, dyrektor ds. studiów i portfolio Ubisoftu, XDefiant miał obiecujący start i zaangażowaną społeczność graczy. Mimo to, nie udało się utrzymać odpowiedniej liczby użytkowników, aby gra mogła konkurować na wymagającym rynku darmowych FPS-ów. Jak wyjaśniła:
„Gra jest zbyt daleka od osiągnięcia wyników, które umożliwiłyby dalsze znaczące inwestycje, dlatego ogłaszamy jej zakończenie.”
Nowe pobrania, rejestracje oraz zakupy zostały już wstrzymane. Serwery pozostaną jednak aktywne do 3 czerwca 2025 roku, a zaplanowana wcześniej premiera trzeciego sezonu gry odbędzie się zgodnie z planem.
Decyzja ta dotknęła przede wszystkim studia w San Francisco, Osace oraz Sydney, które zostaną zamknięte lub zredukują działalność. Ponad połowa zespołu pracującego nad XDefiant została zwolniona, choć część pracowników ma zostać przeniesiona do innych projektów w ramach Ubisoftu.
„Dziękuję wszystkim członkom zespołu za ich ciężką pracę i wkład. Chcemy zapewnić im wsparcie podczas tego trudnego okresu” – dodała de Waubert.
Producent wykonawczy gry, Mark Rubin, podkreślił, że model free-to-play wymaga czasu na rozwój i stabilizację, co w przypadku XDefiant okazało się niemożliwe do utrzymania:
„Wiele darmowych gier potrzebuje czasu, by znaleźć swoje miejsce na rynku i stać się rentownymi. Byliśmy gotowi na długą drogę, ale niestety stała się ona zbyt kosztowna.”
Ubisoft zmaga się z trudnościami od kilku lat. Problemy takie jak opóźnienia premier, anulowanie projektów czy wyniki finansowe poniżej oczekiwań wpłynęły na obecny stan firmy. W ostatnim czasie anulowano między innymi The Division: Heartland oraz przesunięto premierę Assassin’s Creed Shadows, co wskazuje na większe problemy strukturalne w firmie.
Decyzja o zakończeniu XDefiant to nie tylko ważny moment dla Ubisoftu, ale także sygnał o rosnących wyzwaniach, z jakimi mierzy się branża gier opartych na modelu free-to-play.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu