Netflix, HBO Max czy Player tracą w Polsce w pierwszym kwartale 2023, podczas gdy Amazon Prime Video...

lubiegrac newsy filmowe Netflix, HBO Max czy Player tracą w Polsce w pierwszym
Netflix, HBO Max czy Player tracą w Polsce w pierwszym kwartale 2023, podczas gdy Amazon Prime Video...



Tamer Adas | 14 kwietnia 2023, 06:00

Jak kształtuje się polski rynek platform strumieniowych? Netflix, HBO Max czy Player tracą, pozycję umacnia Disney+, a Amazon Prime Video jako jedyny podnosi liczbę użytkowników! Co wiemy o okresie przed nadejściem SkyShowtime? Co wydarzyło się w pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce?

Zmiany na rynku filmowo-serialowym w sieci

Najnowsze wyniki badań JustWatch ujawniają, że w Polsce powoli sytuacja z jednym zdecydowanym liderem zdaje się być przeszłością. Co prawda Netflix dysponuje 34% udziału, ale tuż za nim podąża 14% HBO Max, 12% Amazon Prime Video czy 9% Disney+. Krok po kroku nowe oferty zaczynają przekonywać do siebie widzów.

Najlepszym tego przykładem jest nie tylko zwiększenie oferty Amazonu, ale także drastyczny wzrost w ostatnim czasie "Innych" platform, niż te wymienione w głównym zestawieniu.

Zapoznaj się także z: One Piece Film Red zmierza do Europy po wielkich sukcesach animacji w Japonii!

Udział serwisów strumieniowych w Polsce w Q1 2023

  • Netflix - 34%
  • HBO Max - 14%
  • Amazon Prime Video - 12%
  • Disney+ - 9%
  • Player - 8%
  • Apple TV+ - 7%
  • Viaplay - 7%
  • Inne - 9%

Rynek w ostatnich miesiącach mocno się rozdrobnił, a pomiędzy poszczególnymi platformami trwa spora rywalizacja o polskich widzów, mających jak widać spore wymagania oraz oczekiwania względem oferty.

Q1 Streaming services marketshare infographic 2023 (40) 

Kto zyskał, a kto stracił na początku 2023 roku?

W ciągu trzech miesięcy tego roku spadły chyba najbardziej znane platformy w postaci Netflixa, HBO Max oraz Disney+ i Player.pl. Dotychczasowe hity nie przyciągają tak mocno widzów, a nawet zaskoczenie dla wielu w postaci serialu The Last of Us nie spowodowało, że widzowie zechcieli  zainwestować w ofertę danej usługi.

Zaskoczeniem może być zauważalny wzrost usługobiorców Amazon Prime Video, który poprzez szeroką oraz atrakcyjną cenowo ofertę, zapewnia niezły stosunek pomiędzy jakością a kosztem dla danej produkcji. Najgorsze może jednak dla nich dopiero nadejść, póki co są jednak jedynymi zyskującymi wraz z platformami zamkniętymi pod szyldem "Inne".

W ostatnich dniach na rynku zadebiutowało jeszcze SkyShowtime, zatem stawka jeszcze bardziej się powiększy, a wraz z nią rywalizacja pomiędzy największymi korporacjami. Pytanie jednak brzmi czy ostatnie kontrowersyjne ruchy oraz znaczne podnoszenie cen nie spowoduje, że tendencja spadkowa utrzyma się...

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

źródło: Informacja prasowa

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners