Valor Mortis — nowy souls‑like FPP od One More Level

lubiegrac news Valor Mortis — nowy souls‑like FPP od One More Level
Valor Mortis — nowy souls‑like FPP od One More Level



redakcja | 28 sierpnia 2025, 09:00

facebook banner

One More Level, twórcy Ghostrunnera, pokazali na gamescom Opening Night Live Valor Mortis — nowe, autorskie IP. To pierwszoosobowy souls‑like z kampanią dla jednego gracza, tworzony na Unreal Engine 5, w którym połączono wymagający system walki z ciężkim, mrocznym klimatem alternatywnej XIX‑wiecznej Europy.

W demonstracji zapowiedziano, że gracze wcielą się w żołnierza francuskiej armii podczas marszu Napoleona na wschód, gdy pochód Wielkiej Armii zostaje zatrzymany przez niewyjaśnione, nadprzyrodzone zjawiska. W zapowiedziach podkreślono, że rozgrywka ma balansować pomiędzy fechtunkiem, użyciem broni palnej oraz nadludzkimi umiejętnościami, a eksploracja i odblokowywanie nowych ścieżek będą ważnym elementem doświadczenia.

Przeczytaj także:

Setting i fabuła

Akcja Valor Mortis rozgrywa się w alternatywnej wersji XIX‑wiecznej Europy, gdzie nadciągnięcie Napoleona miesza się z horrorem nieznanej anomalii. Twórcy opisują świat jako ogarnięty wojną i wynaturzeniami — pola bitewne pełne trupów, miasteczka owiane tajemnicą oraz miejsca, które kryją ukryte przejścia i sekrety. Taki kontekst daje naturalne pole do tworzenia atmosferycznych lokacji i stopniowego odsłaniania historii przez eksplorację.

W narracji nacisk kładziony jest na brutalność i wymagający charakter opowieści: gracze napotkają silnych przeciwników oraz bossów, a zdobyte zdolności będą przydatne nie tylko w walce, lecz także do odblokowywania nowych ścieżek w odwiedzanych wcześniej regionach. Wszystko to ma budować poczucie stopniowego poznawania mrocznej tajemnicy stojącej za zatrzymaniem marszu Wielkiej Armii.

Rozgrywka i mechaniki

Valor Mortis łączy elementy znane z gatunku souls‑like z charakterystyczną dla One More Level dynamiką rozgrywki. W opisie produkcji pojawiają się trzy główne filary mechaniczne:

  • fechtunek — precyzyjne wymiany ciosów i parowania, które premiują opanowanie systemu walki;
  • broń palna — element dający dystans i taktyczne możliwości, kontrastujący z bezpośrednim starciem wręcz;
  • nadludzkie zdolności — umiejętności specjalne, które wpływają na poruszanie się, walkę i dostęp do nowych miejsc.

Twórcy mówią o balansie pomiędzy tymi elementami, co sugeruje, że gracze będą musieli adaptować styl gry do napotkanych wyzwań. Eksploracja pobojowisk i miasteczek ma premiować uważność — ukryte przejścia i sekrety mogą zmieniać przebieg rozgrywki, a nowe umiejętności otworzą drogę do wcześniej niedostępnych obszarów.

„Po Ghostrunnerze wiedzieliśmy, że mamy podstawy, aby stworzyć grę FPP, ale w inny — cięższy gatunkowo sposób, niż dotychczas. Jednocześnie chcemy zachować to, w czym czujemy się najlepiej — tworzeniu wymagających gier dla hardcore’owych graczy w angażującym i rozbudowanym settingu.” — Szymon Bryła, CEO One More Level

W komunikatach twórców pojawia się także informacja o współpracy muzycznej: Arkadiusz Reikowski i Oskar Bała pracują nad ścieżką dźwiękową, co wskazuje na chęć budowania mocnego, atmosferycznego tła audio, które podkreśli ciężki klimat produkcji.

Platformy, demo i partnerstwo wydawnicze

Valor Mortis ma ukazać się w 2026 roku na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X|S. Na gamescomie 2025 udostępniono demo na stoisku A‑053 w hali 8, a twórcy zapowiedzieli otwarte playtesty w najbliższych tygodniach. Jednocześnie One More Level podpisało list intencyjny z Lyrical Games, nową marką wydawniczą złożoną z doświadczenia osób pracujących wcześniej m.in. w Private Division i innych niezależnych wydawnictwach.

Ogłoszenie partnerstwa wydawniczego i dostępność demonstracji na targach mają na celu zebranie opinii graczy oraz dopracowanie elementów rozgrywki przed premierą. One More Level zaznacza, że współpraca z Lyrical Games ma ułatwić przygotowanie tytułu do rynkowego debiutu, a jednocześnie zachować autonomię studia w zakresie kreacji świata i designu mechanik.

Podsumowując, Valor Mortis ma być połączeniem technicznych umiejętności studia i intensywnego, mrocznego podejścia do gatunku souls‑like. Dostępne materiały, w tym zwiastun i zrzuty ekranu, kładą nacisk na atmosferę, wymagającą walkę oraz eksplorację środowisk naznaczonych wojną i nadprzyrodzonym zagrożeniem.

Najważniejsze elementy zapowiedzi:

  • gatunek: pierwszoosobowy souls‑like dla jednego gracza;
  • engine: Unreal Engine 5;
  • platformy: PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S;
  • dostępność: demo na gamescom 2025 i planowane playtesty przed premierą w 2026;
  • wydawca: list intencyjny z Lyrical Games, prace nad umową wydawniczą trwają.

Materiały promocyjne, zwiastun i zrzuty ekranu zostały udostępnione przez twórców, a dalsze informacje oraz zapisy na testy pojawiają się na oficjalnej stronie gry i kanałach społecznościowych. Karta tytułu na Steam została wymieniona jako miejsce, gdzie gracz może śledzić aktualizacje i zapisać się do listy życzeń.

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

Komentarze [0]:
Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners