Vivid Games zrealizowało swoje prognozy na 2019 roku, przy okazji ujawniając swoje przyszłe plany. Prezes Remigiusz Kościelny wziął udział w czacie.
Bydgoska firma na poziomie skonsolidowanym wypracowano aż 12,3 mln złotych i 0,56 mln złotych zysku netto, co wobec przewidywanych 11,6 mln i 0,24 mln stanowi wyraźny postęp. W samym czwartym kwartale zarobiono około 1 miliona złotych. Do trzeciego kwartału rezultaty nie kształtowały się jednak aż tak dobrze, ponieważ przy wypracowaniu 8,1 mln przychodu uzyskano stratę na poziomie 0,4 mln złotych.
W czwartym kwartale praca przyniosła jednak oczekiwany zysk w postaci wspomnianego miliona oraz 4,2 milionów złotych ze sprzedaży.
- Osiągnęliśmy lepsze wyniki w stosunku do prognoz, zarówno w ujęciu sprzedaży, jak i zysku netto. Miniony rok był dużo lepszy niż poprzedni. W spółce bardzo dużo się dzieje - dywersyfikujemy portfolio, wprowadzamy do sprzedaży nowe gry, rozpoczęliśmy dystrybucję na Nintendo Switch, wprowadziliśmy subskrypcje, a w najbliższym czasie również nowe formaty reklamowe. Działania w tym zakresie będą przekładały się na coraz lepsze wyniki finansowe - zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.
- Dobre wyniki to efekt m.in. wprowadzenia do sprzedaży nowych gier w tym Zombie Blast Crew, działań marketingowych w zakresie user-acquisition, jak również coraz bardziej wydajnej monetyzacji całego portfolio gier. W 2019 pobranych zostało 25 mln naszych gier, co oznacza blisko 30% wzrost r-d-r. W I kwartale 2020 spodziewamy się 5 premier gier mobilnych i co najmniej 4 gier na Nintendo Switch - kontynuuje Kościelny.
Firma w najbliższym czasie zamierza zdywersyfikować portfel produktów o nowe kanały sprzedażowe, nowe platformy na czele z Nintendo Switch (10 gier na sprzęt Wielkiego N, z takimi hitami jak Real Boxing 2, Mayhem Combat oraz Godfire: Rise of Prometheus) oraz rozwój nowych linii biznesowych w oparciu o między innymi platformę testów Quasu. Na urządzeniach mobilnych możemy liczyć na 20 nowych premier w ciągu następnych dwunastu miesięcy.
Plany zakładają osiągnięcie w 2020 roku aż 19 milionów złotych przychodu oraz zysku wynoszącego 3 miliony złotych netto.
Vivid Games S.A. 13 stycznia 2020 roku podpisał umowę z koreańską firmą z Seulu, Amuzing Park Corp., za sprawą której polska firma zostanie wydawcą Amusing Heroes na urządzenia z systemami Android i iOS. Ponadto spółka będzie mogła zająć się wydaniem tego tytułu także na komputery osobiste oraz wspomniane Nintendo Switch.
Amusing Heroes to oryginalna gra RPG łącząca w sobie 60 postaci, 900 przedmiotów oraz sporo trybów gry, które zaprojektowane zostały z myślą o szerokie grupy odbiorców. Produkcja mid-core ma się ukazać w drugiej połowie 2020 roku.
Na platformie stockwatch.pl prezes Kościelny odpowiedział na pytania inwestorów i dziennikarzy, dzięki czemu poznaliśmy szereg interesujących informacji dotyczących przyszłości studia.
Współpraca z Qubic Games S.A. w chwili obecnej przebiega bez żadnych problemów, Vivid jest z niej zadowolone także pod kątem premier Space Pioneer i Sheep Patrol. Produkcje studia doczekają się nowych formatów reklamowych, co ma dostarczyć spółce dodatkowe źródło przychodów.
Gry wydawane na Nintendo Switch mają niebawem trafić na komputery osobiste, na platformie Steam. Pierwszym potem będzie Space Pioneer. Ponadto przychodzy uzyskiwane są za sprawą abonamentów, rozważane jest także wydawanie gier pay-to-play w związku z pojawieniem się abonamentów Apple Arcade oraz Google Play Pass, przy czym w tym wypadku ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
Vivid Games S.A. jest jedną z kilku polskich firmobecnych na GPW.
źródło: Informacja prasowa, źródło informacji z czatu: https://www.stockwatch.pl/czat-inwestorow-gieldowych/remigiusz-koscielny-prezes-zarzadu-vivid-games-start-16-stycznia-o-1100,300
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu