redakcja | 10 września 2025, 16:00
Voidling Bound, tytuł tworzony przez kanadyjskie studio Hatchery Games, które skupia byłych twórców Skylanders, to nowa odsłona gatunku gier o łapaniu i rozwijaniu potworów. To połączenie elementów znanych z Spore i Warframe, gdzie gracze mogą ewoluować swoje stwory, zwane Voidlings, rozwijając je na rozgałęzionych ścieżkach ewolucji i dopasowując ich wygląd oraz zdolności.
Przeczytaj także:
W grze ważną rolę odgrywa system genetycznej hybrydyzacji, który umożliwia graczom korzystanie z zebranych mutantów i tworzenie unikalnych Voidlings. W ostatnim zwiastunie prezentującym ten mechanizm gracze mają okazję poznać postać Gwigoon — mistrza samoreplikacji, który używa swoich klonów w walce, siejąc spustoszenie w szeregach wroga.
„To będzie gra, którą kupię w dniu premiery. Ciekawe połączenie łapania stworzeń z klimatem Ratchet and Clank.” – Steam user HBones
„Genialne! Spore i strzelanka miały dziecko.” – Steam user Pila est Vita
„Wyczesało moją potrzebę kolekcjonowania potworów, a do tego nostalgia za Skylanders.” – Steam user oCabbago
Pełna wersja Voidling Bound planowana jest na pierwszy kwartał 2026 roku na Steam, a później także na PlayStation 5, Xbox Series X/S i Nintendo Switch 2. Twórcy zapowiadają mnóstwo nowych funkcji, których nie ma w demie, a które pojawią się w finalnej produkcji.
W rolę Kosmicznego Pogromcy (Space Wrangler) gracze przejmują kontrolę nad stworzeniami zwanimi Voidlings w dynamicznej strzelance z perspektywy trzeciej osoby. Mechanika opiera się na rozwijaniu potworów za pomocą rozgałęzionych ścieżek ewolucji, co pozwala na dopasowanie stylu gry i zdolności. Trzeba oczyścić planety z najeźdźców i pokonać groźnych bossów, by odbudować skażone światy.
Fabuła osadzona jest w świecie zagrożonym przez zabójczego pasożyta, który zagraża całemu życiu. Ludzie nawiązują neuralny kontakt z Voidlings, co umożliwia maksymalne wykorzystanie ich talentów w walce o przetrwanie.
Gracze mogą w pełni kontrolować swoje potwory, które można dowolnie rozwijać i modyfikować. Gra oferuje bogaty system ewolucji, gdzie można zmieniać wygląd, zdolności i żywiołowe powiązania Voidlings. Poziomowanie pozwala na przypisywanie punktów atrybutów, takich jak siła czy zwinność, które wpływają na sposób prowadzenia walk.
Rozgrywka toczy się na ręcznie wykonanych planetach, pełnych różnorodnych przeciwników. Gracze mogą ratować i wykluwać jaja zainfekowanych miejsc, a także krzyżować cechy za pomocą hodowli, by tworzyć jeszcze potężniejsze stworzenia.
Szczególną atrakcją jest możliwość zbierania części ciała, genów kolorów i oczu, co pozwala na tworzenie wyjątkowych Voidlings. Dzięki złożonym kombinacjom można odblokować potężne synergie ułatwiające walki z coraz silniejszymi wyzwaniami.
Voidling Bound to debiutancki projekt zespołu Hatchery Games z Quebecu, złożonego z twórców znanych z serii Skylanders. Celem studia jest odświeżenie gatunku gier o łapaniu potworów, oferując pełną kontrolę nad stworzeniami w dynamicznym trzecioosobowym shooterze. Gra łączy nostalgię sci-fi z żywą, barwną oprawą graficzną i oryginalnym światem.
W skład założycieli wchodzą Jonathan Rancourt (Creative Director), Simon Grelier (Technical Director), Frederick Gagnon (Executive Producer) oraz Carl-Simon Picard (Narrative Director). Dzięki ich doświadczeniu zdobytemu przy takich tytułach jak Skylanders, Borderlands 3 czy praca przy efektach wizualnych, Voidling Bound zapowiada się na jeden z ciekawszych debiutów niezależnych w przyszłym roku.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu