Against the Storm: Pierwsze wrażenia z Wczesnego Dostępu polskiej gry Eremite Games i Hooded Horse

lubiegrac publicystyka Against the Storm: Pierwsze wrażenia z Wczesnego Dostępu polskiej gry Eremite Games i Hooded Horse
Against the Storm: Pierwsze wrażenia z Wczesnego Dostępu polskiej gry Eremite Games i Hooded Horse



Tamer Adas | 28 października 2022, 14:01

Dzięki uprzejmości wydawcy Hooded Horse mieliśmy okazję przedpremierowo zapoznać się z Wczesnym Dostępem najnowszej polskie gry Against the Storm. Zapraszamy Was zatem do pierwszych wrażeń z rozgrywki propozycji Eremite Games. Czego się można spodziewać po starcie tego etapu rozwoju, który rozpocznie się 1 listopada?

Pierwszy raz o tym gatunkowym miksie zrobiło się głośniej przy okazji targów Poznań Game Arena 2021, gdzie tytuł zgarnął spore uznanie graczy oraz krytyków, którzy zdecydowali się docenić tę propozycję statuetką PGA Best Indie Game 2021. Po nieco ponad roku Against the Storm zagości we Wczesnym Dostępie, gdzie zgodnie z planem rozszerzony zostanie między innymi o nowe gatunki, perki, systemy, budynki i szereg innych nowinek oraz zmian, które mają ostatecznie zagwarantować nam pełniejsze i bardziej satysfakcjonujące doświadczenie w okresie pół roku.

Przenosimy się do niezwykłej rzeczywistości, w której dochodzi do wielkiej Nawałnicy, cyklu spustoszenia zmieniającego i niszczącego wszystko na swojej drodze. Cała nadzieja mieści się w Gorejącym Mieście, gdzie rządzi tajemnicza postać, znana jako Spopielona Królowa. Jako jej podwładny pełniący rolę Namiestnika stajemy do walki o zasoby oraz nowe osady dla ojczyzny, spełniając potrzeby Korony, przemierzając kolejne sfery dziczy. Przyszłość leży w naszych rękach, ale nasze zadanie nie będzie łatwe do zrealizowania oraz skutecznego osiągnięcia.

Opowieść już teraz zostaje naszkicowana, głównie w postaci mniej niż godzinnego samouczka, powoli prezentującego gracze poszczególne, podstawowe aktywności, mechanizmy oraz systemy, które będziemy mieli okazję lepiej poznać w faktycznym sposobie ich funkcjonowania. Całość zrealizowana została bardzo dobrze, skutecznie edukując w ograniczonej formie i jak należy robić, to coś, co nie udaje się, chociażby Victorii 3, od słynnego Paradoxu. Skuteczne dawkowanie informacji powoduje, że łatwo i bez specjalnego wczytywania się, możemy zrozumieć co się dzieje i co możemy osiągnąć, jednocześnie podążając za systemem prostych rozkazów. Tak też rozpoczynamy budowę pierwszych budynków, pozyskujemy zasoby, wyznaczamy obowiązki naszym mieszkańcom oraz próbujemy zrobić wszystko, co w danym etapie jest nam wskazywane.

Against_the_Storm_Pierwsze_wra_enia_WD_6_

Rozgrywka funkcjonuje w czasie rzeczywistym, gdy stawiamy kolejne budynki, pozyskujemy następne zasoby, poszukujemy cennych zasobów oraz dążymy od jednej do kolejnej aktywności, stając przed rosnącymi wyzwaniami oraz trudnymi celami. Jednocześnie musimy zachować czujność, ponieważ sytuacja jest zmienna, a źródła na przykład drewna czy skór mogą się zakończyć i konieczne będzie mocniejsze zagłębienie się w dzicz oraz polany, gdzie często czekają nowe, przydatne pola do zagospodarowania. Tempo jest dość szybkie, możemy je nieco realizować bez mocnego nacisku, gdyż w razie co pojawia się także opcja zatrzymania czasu. W ten sposób łatwiej nam będzie opanować sytuację, w której z różnych przestrzeni docierają do nas informacje. Te nie zawsze są dobrze sygnalizowane, przez co możemy zupełnie nieświadomie przegapić wydarzenia czy zdarzenia na mapie, w których nasza interwencja jest istotna czy kluczowa o postępie w Against the Storm.

Mechaniki są proste na poziomie mechanizmu, ale wraz z kolejnymi odsłonami, nowymi systemami oraz połączeniami pomiędzy nimi, tworzą efektowną całość, zapewniając sporo satysfakcji z dbania o wszystko na mapie, jednocześnie motywując nas do stałe myślenia i analizowania czy nie powinniśmy danego zasoby do przeróbki zastąpić innym, czy nie warto przestawić któregoś z pracowników w inne miejsce oraz co powinniśmy uczynić w danej chwili, aby móc skutecznie zrealizować swoje cele, nim zakończy się cierpliwość istot dziczy oraz naszej Królowej. Kolejne niepowodzenia oraz złe samopoczucie naszych ludzi to czynniki, które musimy uwzględniać, aby nie zawieść sporych oczekiwań. Wbrew pozorom, rozgrywka po kilku sesjach obrazuje swoją sporą różnorodność oraz skalę, zachowując jednocześnie dużą dawkę elementów przyciągającego nas do ekranu "na jeszcze jedną turę, na jeszcze kilka minut".

Zapoznaj się także z: Homicidal All-Stars pokazuje, że polskie strategie dalej mają to coś! - Wrażenia z targów PGA 2022

Ładna i prosta oprawa graficzna prezentuje się naprawdę ślicznie, pośród uroczych tekstur oraz obiektów, odnajdziemy sporo małych detali, które razem na sporym dystansie tworzą efektowną oprawę oraz klimat Against the Storm, najwięcej zyskujący w sferze ręcznych szkiców oraz rysunków, kreujących znakomitą całość. Te w ramach ekranów specjalnych wydarzeń oraz obecności w interfejsie ślicznie uzupełniając całość, kreują przyjemną atmosferę z zachowaniem małej porcji mroku oraz sporej przejrzystości. Tę uzupełniają skuteczne i delikatne akcenty w postaci niezłego doboru gamy kolorystycznej oraz delikatnych efektów graficznych, rozwijających zarówno naszą osadę, jak i również informując nas o odkryciach, zdarzeniach wokół naszego domu oraz postępów w rozkazach. O ile ścieżka dźwiękowa znakomicie umila nam czas poprzez spokojne motywy dostarczające satysfakcjonujący relaks, cały czas oferując miłe akcenty, doskonale wpadające w ucho, to oorzej jest niestety w sferze udźwiękowienia. Nie zawsze potrafi ono skutecznie się przebić różnymi sygnałami o sytuacji nas otaczającej. Niekiedy z tego względu łatwo możemy niestety przegapić okazje, które pragniemy wykorzystać lub opanować.

Po pierwszych chwilach i godzinach z Against the Storm, rozumiem, skąd wzięło się wcześniejsze uznanie oraz zainteresowanie tym tytułem. Eremite Games i Hooded Horse przygotowują naprawdę kompetentnego strategicznego rogalika, pokazując sporą dojrzałość, oferując świetne wprowadzenie oraz otwierając jeszcze większe dawki swobody i satysfakcji, stale przyciągając przed ekrany. Widoczne są jeszcze aspekty, które należy dopracować, jednakże gdy zostanie to osiągnięte, spodziewać się możemy sporego pozytywnego zaskoczenia oraz tytułu, który w przyszłym roku będzie mógł sobie poradzić, nawet w kontekście teoretycznie większej ilości premier, na które już teraz oczekują gracze.

Gorąco dziękujemy wydawcy Hooded Horse za zapewnienie kodu przedwczesnodostępowego Against the Storm!

Omawiany Against the Storm zagości już 1 listopada 2022 roku na komputerach osobistych do Wczesnego Dostępu na Steamie.

 

Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!

12345678910111213141516171819202122
Komentarze [0]:

Inne newsy

Polecane teksty

Strefa Diablo IV

łotrzyca

barbarzyńca

czarodziejka

klasy postaci

mapa diablo IV

wyposażenia

Kampania Diablo IV

kampania diablo

rangi świata

battle pass diablo

Buildy Diablo IV

build nekromanta

build druid

build czarodziej

build Łotrzyk (Trucizna)

Copyright © lubiegrac.pl.

Wszelkie Prawa Zastrzeżone.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu
Polecamy

Zew cthulhu

Kody red dead redemption 2

Kody do the sims 4

Kody do GTA 5

Kody do GTA 5 na telefon

Diablo 4 battle pass

Lubiegrac.pl

reklama

redakcja

regulamin

rss

SocialMedia

Partners