redakcja | 5 czerwca 2025, 15:00
Na tegorocznym State of Unreal uwagę skradło demo technologiczne Wiedźmina 4, zaprezentowane przez CD PROJEKT RED we współpracy z Epic Games. To pierwszy wgląd w kierunek, jaki obiera nowa odsłona serii, powstająca na Unreal Engine 5.
W pokazanym fragmencie akcji przenosimy się do Koviru – nieodwiedzanego dotąd w grach regionu znanego fanom książkowego uniwersum. To właśnie tam Ciri podąża tropem niebezpiecznego potwora, trafiając do miasteczka Valdrest. Demo nie tylko wprowadza w klimat nowej części, ale też służy jako prezentacja technologicznych możliwości nowego silnika.
Przeczytaj także:
CD PROJEKT RED, jako partner Epic Games od 2022 roku, aktywnie współtworzy narzędzia wspierające budowę otwartych światów w UE5. Wiedźmin 4 jest jednym z pierwszych tytułów, które korzystają z tych udoskonaleń — gra ma działać płynnie w 60 klatkach na sekundę na PlayStation 5, a także na PC i Xbox.
Wśród rozwiązań zaprezentowanych w demie warto wymienić Unreal Animation Framework, który odpowiada za realistyczne ruchy postaci w zatłoczonych miejscach, takich jak targowisko w Valdrest. FastGeo Streaming, stworzony wspólnie przez CDPR i Epic, pozwala na dynamiczne ładowanie świata gry, a Nanite Foliage umożliwia tworzenie gęstej roślinności bez spadku wydajności. Z kolei technologia MASS połączona z MetaHuman wspiera zarządzanie dużymi grupami NPC-ów, a ML Deformer wzbogaca animacje o detale pracy mięśni.
Prezentacja została przygotowana z myślą o wersji konsolowej, ale wszystkie zastosowane technologie będą dostępne także na innych platformach. Co ważne, narzędzia te już teraz są stopniowo udostępniane twórcom w nowej wersji Unreal Engine 5.6.
„Zaprezentowanie tych rozwiązań na silniku Unreal Engine 5, przy 60 klatkach na sekundę na PS5, to ważny krok naszej współpracy z Epic Games. Ale to dopiero początek” – podkreślił Michał Nowakowski, Joint CEO CD PROJEKT.
„CD PROJEKT RED to dla nas idealny partner przy rozwijaniu funkcji do budowy otwartych światów. Wiedźmin 4 pokazuje, jak bardzo możemy przesunąć granice możliwości Unreal Engine” – dodał Tim Sweeney, CEO Epic Games.
Nowy Wiedźmin 4 będzie grą RPG z otwartym światem i zapoczątkuje nową sagę w uniwersum. Główną bohaterką została Ciri, która jako wiedźminka przemierza mroczny i niebezpieczny świat fantasy. Produkcja powstaje z myślą o najwyższej jakości i immersji, jakiej seria jeszcze nie oferowała.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
źródło: informacja prasowa
Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu