redakcja | 22 sierpnia 2025, 10:00
Wildekin zostało zapowiedziane 21 sierpnia 2025 roku przez wydawcę Chucklefish podczas pokazu Xbox @ Gamescom Showcase. Tytuł tworzy niezależne studio Cute Newt; to kooperacyjna gra przygodowa w trójwymiarowym stylu pixel art, przeznaczona dla jednej do czterech osób, która ma ukazać się na PC oraz konsolach Xbox One i Series S/X w 2026 roku.
W materiale przedstawionym przy okazji zapowiedzi widoczne są podstawowe założenia rozgrywki: gracze mają tworzyć postać zwierzęcego awatara, ratować porzucone stworzenia nazwane wildekinami, budować osadę i eksplorować niebezpieczną dzicz. Projekt łączy elementy budowania, rzemiosła, zarządzania mieszkańcami oraz kooperacyjnej walki o przetrwanie, a zapowiedź sugeruje też sezonowe aktywności i konkursy wewnątrz gry.
Podstawowe mechaniki Wildekin obejmują eksplorację i współpracę: do czterech graczy może jednocześnie przemierzać świat, walczyć z potworami, wykonywać zadania i odnajdywać zagubione stworzenia. System budowy pozwala stawiać sklepy i domy, przydzielać mieszkańcom zawody, wytwarzać ekwipunek oraz dekorować fragmenty osady, co ma wpływać na rozwój wspólnej społeczności.
Grafika ma charakter trójwymiarowego pixel art, co daje połączenie stylu retro z głębią przestrzenną. Przy produkcji pracuje niewielki zespół Cute Newt, założony w 2017 roku przez George'a Wymana, byłego głównego artystę gry Starbound. Wildekin ma być debiutowym tytułem studia i — według komunikatu — planowany jest na 2026 rok.
Wydawcą gry jest Chucklefish, znane z wydawania oraz tworzenia projektów w estetyce pixel art. W komunikacie przypomniano dotychczasowe pozycje związane z firmą, ale nie podano konkretnej daty premiery ani informacji o cenie i edycjach. Zapowiedziano jedynie platformy docelowe: PC oraz konsole Xbox One i Series S/X.
Eksploruj! Buduj! Przetrwaj! Zabierz przyjaciół, jeśli ich masz!
W kolejnych miesiącach należy oczekiwać dodatkowych informacji o dokładnym terminie wydania, sposobie współpracy sieciowej oraz ewentualnych wymaganiach sprzętowych na PC. Zwiastun udostępniony przy zapowiedzi daje ogólny obraz rozgrywki, ale szczegóły dotyczące rozmiaru świata, mechanik rozwoju postaci czy trybów rozgrywki online pozostają do doprecyzowania.
Na razie najprostszym sposobem, by śledzić rozwój projektu, jest oglądanie materiałów wideo oraz konta wydawcy i dewelopera. Wildekin ma ambicję połączenia elementów budowy społeczności z kooperacyjną eksploracją i prostą, ale charakterystyczną oprawą graficzną.
Śledź nas na google news - Obserwuj to, co ważne w świecie gier!
Komentarze [0]:Wszelkie Prawa Zastrzeżone.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu